Home › Forums › Matlagning och Recept › Egen drink?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 september, 2007 at 22:56 #71867Anonym anvandareMember1 september, 2007 at 22:56 #568366Anonym anvandareMember
Är på jakt efter någon form av ”efter-tränings-drink” Tips & förslag på hur denna kan se ut?
Obs! tänkte göra denna själv då jag är något skeptisk mot ”riktiga” tillskott.Tack på förhand!
2 september, 2007 at 09:37 #568367Anonym anvandareMemberKung Bruno wrote:Här är några ingredienser som du kan använda:Mjölk (Protein)
Havregryn (Långsamma kolhydrater)
Kakao (Smak)
Dextro (Ubersnabba kolhydrater)
Frukt/bär (Smak+några få kolhydrater)Osv. finns hur mycket som helst
Tackar tackar!
M.V.H
2 september, 2007 at 13:45 #568368Anonym anvandareMemberKung Bruno wrote:Här är några ingredienser som du kan använda:Mjölk (Protein)
Kakao (Smak)
Frukt/bär (Smak+några få kolhydrater)Osv. finns hur mycket som helst
Vet du nåt man kan ersätta havrgryn med, långsamma eller snabba kolhydrater kvittar! Tycker nämligen havregryn mixat i drinkar smakar skit!
6 september, 2007 at 23:45 #568369Anonym anvandareMembercruzze wrote:Vet du nåt man kan ersätta havrgryn med, långsamma eller snabba kolhydrater kvittar! Tycker nämligen havregryn mixat i drinkar smakar skit!strösocker?
7 september, 2007 at 06:56 #568370Anonym anvandareMemberSleep83 wrote:strösocker?Då är det ju i såfall betydligt bättre med dextropur. Vanligt strösocker är inte särskilt bra och tveksamt om det blandar sig lika bra som dextropur.
Vill man dessutom ha mer sötma för mindre kcal (OM det skulle vara så) då är ju dextropur även sötare.
7 september, 2007 at 10:19 #568371Anonym anvandareMembercruzze wrote:Tycker nämligen havregryn mixat i drinkar smakar skit!Är du tokig!? Det är ju hur gott som helst! Jag blandar alltid i det för den goda smakens skull.
7 september, 2007 at 14:31 #568372Anonym anvandareMemberUndefined wrote:Är du tokig!? Det är ju hur gott som helst! Jag blandar alltid i det för den goda smakens skull.Hehe delade meningar här ser jag..
8 september, 2007 at 00:55 #568373Anonym anvandareMemberFreppazz wrote:Hehe delade meningar här ser jag..3 dl oatly havremjölk, 50g jordgubbs el hallonprotein, 50g fryst hallon å 50g fryst jordgubbar, 2dl valio laktosfri naturell yogurt 0.4%fett 6st isbitar o.5dl vatten. Detta är yummi:up:
8 september, 2007 at 11:49 #568374Anonym anvandareMemberKvarnhammar wrote:3 dl oatly havremjölk, 50g jordgubbs el hallonprotein, 50g fryst hallon å 50g fryst jordgubbar, 2dl valio laktosfri naturell yogurt 0.4%fett 6st isbitar o.5dl vatten. Detta är yummi:up:Låter riktigt gott! Tackar!
11 januari, 2009 at 17:32 #568375Anonym anvandareMemberMjölk (Protein)
Kakao (Smak)
Frukt/bär (Smak+några få kolhydrater)Jo visst, de låter superb men måtten på det? Hur många dl, ml etc det ska vara av allt?
12 januari, 2009 at 00:52 #568376Anonym anvandareMemberJ.Nordberg wrote:Mjölk (Protein)
Kakao (Smak)
Frukt/bär (Smak+några få kolhydrater)Jo visst, de låter superb men måtten på det? Hur många dl, ml etc det ska vara av allt?
nu skrev han ju bara att de va tips ingridienser man kan använda för of å med alla delar i en drink. Sen får du väl prova dig fram till vad du tycker är lagom?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.