Era LCHF favoriter!

Home Forums Matlagning och Recept Era LCHF favoriter!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 43 total)
  • Author

Min whokfavorit/middag 6 dagar i veckan, går snabbt, är nyttigt och riktigt j%vla gott!

500g grönsaker, broccoli, vattenkastanjer, svamp osv..
    Jordnötssmör -> Jordnötssås till whoken
    200g kyckling
    Nötter – Ceshew, mandel eller vilken typ som helst.
    Kokos-smör/olja.

How to:

1. Stek upp tärnade kycklingbitar
    2. Whoka upp kycklingen med grönsakerna, chili/färdiga thaikryddor & kokosoljan.
    3. Värm upp i kastrull med 2 matskedar jordnötssmör med 1dl vatten, 1 tsk curry, 1 tsk sambal, 1/2 buljong, 1 nypa salt & chilikrydda efter behov.

Servera och häll jordnötssmöret över och njut!

broel wrote:
    Min whokfavorit/middag 6 dagar i veckan, går snabbt, är nyttigt och riktigt j%vla gott!

200g kyckling
    Kokos-smör/olja.

How to:

2. Whoka upp kycklingen med grönsakerna, chili/färdiga thaikryddor & kokosoljan.
    3. Värm upp i kastrull med 2 matskedar jordnötssmör med 1dl vatten, 1 tsk curry, 1 tsk sambal, 1/2 buljong, 1 nypa salt & chilikrydda efter behov.

Låter jäkligt gott :P

broel wrote:

200g kyckling
    Kokos-smör/olja.

How to:

Kommer garanterat testas. Men inte med cashewnötter som det är endel carbs i :|

Nej nu är jag i sverige igen och ska börja dieten imorgon! Meeeer tips på luncher/middag!

Pumpet wrote:
    Nej nu är jag i sverige igen och ska börja dieten imorgon! Meeeer tips på luncher/middag!

[http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf]

Snabbt och gott LCHF mellanmål:

1 – 1,5 dl BS diet fuel (choklad), 2-3 dl grädde i en shaker, skaka!

Grädden ”vispas” och blir tjock, skapar en mättande (och väldigt god) Chokladmousse!

broel wrote:

200g kyckling
    Kokos-smör/olja.

How to:

en av mina favoriter ;) fast med 4-6 klyftor vitlök också :)

Någon som har Majonnäs recept tips?!

Pumpet wrote:
    Någon som har Majonnäs recept tips?!

Uppfatta mig inte som dryg nu snälla. Jag letade upp massor av recept här och ta inte Googlelänken som en pik:

[http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=majonn%C3%A4s+recept&meta=&aq=1&aqi=g5g-s1g4&aql=&oq=majonn&gs_rfai=&fp=fe3293bf36e9194b]

Det är lättare att länka hela listan eftersom det dräller av bra recept över hela internet.

Mixa äggulor, smör, kockosfett, ister, sidfläsk med fullgrädde och drick. Bon apetit!

Arne Persson wrote:
    Mixa äggulor, smör, kockosfett, ister, sidfläsk med fullgrädde och drick. Bon apetit!

Jag skulle steka sidfläsket bredvid och även ha lite grönsaker till. Då vore det supergott.:up:

Eddie Vedder wrote:
    Jag skulle steka sidfläsket bredvid och även ha lite grönsaker till. Då vore det supergott.:up:

Jo men då får du steka det med ister eller smör. Aja baja… inga grönsaker!!! Dom kan ju innehålla mlm av dom förhatliga och farliga ”kolisarna”!:)

Arne Persson wrote:
    Jo men då får du steka det med ister eller smör. Aja baja… inga grönsaker!!! Dom kan ju innehålla mlm av dom förhatliga och farliga ”kolisarna”!:)

Då har du missuppfattat LCHF ser jag. Eller du kanske bara trollar i vanlig ordning?

Eddie Vedder wrote:
    Uppfatta mig inte som dryg nu snälla. Jag letade upp massor av recept här och ta inte Googlelänken som en pik:

[http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=majonn%C3%A4s+recept&meta=&aq=1&aqi=g5g-s1g4&aql=&oq=majonn&gs_rfai=&fp=fe3293bf36e9194b]

Det är lättare att länka hela listan eftersom det dräller av bra recept över hela internet.

Jo men endel av dom är recept på just hur man gör majonnäs, Man hittar inte så många som är LCHF majonnäs recept så därför undrade om någon hade nått på lager :)

Pumpet wrote:
    Jo men endel av dom är recept på just hur man gör majonnäs, Man hittar inte så många som är LCHF majonnäs recept så därför undrade om någon hade nått på lager :)

LCHF-recept på majonnäs?;)

Vad pratar du om?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 43 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.