Fettfri Majonäs

Home Forums Matlagning och Recept Fettfri Majonäs

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Jag 😮 jag har i princip aldrig ätit den vanliga, utan började med den fettfria när jag började äta majonnäs, så nu använder jag alltid den, fast den har ju lite väl stark smak kanske, så jag blandar den för det mesta med fransk senap och antingen kesella eller naturell yoghurt.

Jag äter den fettfria för att jag tycker den är godare än den vanliga, jag tycker inte jag avstår från något genom att ta den fettfria. När jag äter vanlig majonnäs känner jag bara en söt smak, som jag inte vill ha.

Milia wrote:
    Jag äter den fettfria för att jag tycker den är godare än den vanliga, jag tycker inte jag avstår från något genom att ta den fettfria. När jag äter vanlig majonnäs känner jag bara en söt smak, som jag inte vill ha.

Det är ok, du får äta vilken majonnäs du vill :emo-thumb

Milia wrote:

Slå en egen maio så slipper du kemikalier och suspekta smakförstärkare

SheeBa wrote:
    Slå en egen maio så slipper du kemikalier och suspekta smakförstärkare

Hur menar du nu? Att det typ är sämre ljud på en komprimerad mp3-låt än en orginal version på cd platta :

melancoolio wrote:
    Hur menar du nu? Att det typ är sämre ljud på en komprimerad mp3-låt än en orginal version på cd platta :

Nej.Jag menar att maio har med mat att göra, och mp3 är teknik och att man ska inte svar på intelligenta inlägg när man har munnen full med kemisk maio och komprimerad musik i öronen.

SheeBa wrote:
    Nej.Jag menar att maio har med mat att göra, och mp3 är teknik och att man ska inte svar på intelligenta inlägg när man har munnen full med kemisk maio och komprimerad musik i öronen.

Du menar alltså att all kost man äter ska bestå av prefab mat?

melancoolio wrote:
    Du menar alltså att all kost man äter ska bestå av prefab mat?

Tvärtom – om du uppfattade det så så fick du det om bakfoten …Jag är varken för frefabbat ellet lättmaionäs. faktum är att jag villa framhålla den färska hemgjorda maionäsens förträfflighet.

SheeBa wrote:
    Tvärtom – om du uppfattade det så så fick du det om bakfoten …Jag är varken för frefabbat ellet lättmaionäs. faktum är att jag villa framhålla den färska hemgjorda maionäsens förträfflighet.

Vi skojade lite om varandra tror jag. Jag gillar inte heller fettfri skräpmajonnäs!

Jävlas du mer med mig så kommer jag och ställer min korvmoj på din trädgård 👿

[img=http://portal.icameny.se/img_archive/servicehandel/polsemannen_logga_feb05.gif]

melancoolio wrote:
    Vi skojade lite om varandra tror jag. Jag gillar inte heller fettfri skräpmajonnäs!

Jävlas du mer med mig så kommer jag och ställer min korvmoj på din trädgård 👿

[img=http://portal.icameny.se/img_archive/servicehandel/polsemannen_logga_feb05.gif]

inte en gång till.. jag sa att det var nog sista gången du var här …

Jag ska lära dej att slå en egen maionäs så att du kan få in max med fett.
    :emo-thumb

Vi lever i ett Majonäsfritt land! Alla har rätt till sina Majonäs !

:P

DrivingFire wrote:
    Vi lever i ett Majonäsfritt land! Alla har rätt till sina Majonäs !

:P

Nej, hade vi levt i ett majonäsfritt land hade vi inte haft någon majonäs alls, eller är det fritt fram att röka i ett rökfritt utrymme? ;)

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.