Fläskfile

Home Forums Matlagning och Recept Fläskfile

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Tja, tog precis ut en filebit ur frysen som jag tänkte avnjuta ikväll. Ni har förutsättningarna, kom nu med era favoritrecept gällande fläskfile, det finns inga kalorirestriktioner (vinterbulk for the win).

Mvh

Inbakad fläskfilé
    1 pkt smördeg
    svamp efter tycke
    1 pkt creme bonjour vitlöksost

Dela fläskfilén i bitar och stek med svampen. Kavla ut smördegen och lägg fläskfilén och svampen på, kleta på vitlöskosten på fläskfilén och sätt ihop smördegen så det blir ett litet paket. Går smördegen sönder kan du använda vatten som klister :emo-thumb Sätt detta i ugnen på 225 grader i ca 20-30 min, smördegen ska ha fått färg och bli lite krispig
    Till detta brukar jag ha klyftpotatis och beanisesås

Lycka till ;)

filesaute a la moutarde

Charlotte_ wrote:
    Inbakad fläskfilé
    1 pkt smördeg
    svamp efter tycke
    1 pkt creme bonjour vitlöksost

Dela fläskfilén i bitar och stek med svampen. Kavla ut smördegen och lägg fläskfilén och svampen på, kleta på vitlöskosten på fläskfilén och sätt ihop smördegen så det blir ett litet paket. Går smördegen sönder kan du använda vatten som klister :emo-thumb Sätt detta i ugnen på 225 grader i ca 20-30 min, smördegen ska ha fått färg och bli lite krispig
    Till detta brukar jag ha klyftpotatis och beanisesås

Lycka till ;)

Danke!

Vad tyckte du?

fantastiskt :)

Tack Charlotte.

Vi var ett gäng, den andra filen skar vi upp och slängde i mozarella + färsk basilika, och grillade i ugnen. Det var inte heller dumt :)

krydda med det du vill ha på först sen 200 gr i ugnen i 20 min i långpanna med vatten i botten (ca3 dl).
    snitta file’n lägg i fetaost i springan linda bacon runt , in i ugnen igen 10 min
    Färdigt

eller så marinerar du dom i : olja,knorr grillkrydda o pressa o myyycke vitlök, lägg allt i en påse , knyt åt. o låt ligga i 3-4 timmar, vänd på påsen då o då.

Grilla helst i bordsgrill, eller utomhus om vädret e så ;) MUUUUMMS!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.