Home › Forums › Matlagning och Recept › Fläskfilégryta
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 juni, 2006 at 17:46 #92087Anonym anvandareMember14 juni, 2006 at 17:46 #1004868Anonym anvandareMember
Jag måste bara dela med mig av denna gryta som blev så god! [/b]
400 g fläskfilé, skuren i bitar
2 gula lökar, hackade
2 röda paprikor, grovstrimlad
2-3 msk curry
400 g krossade tomater
Soja
Pressad vitlök (jag tog en stor klyfta)
Paprikapulver
Salt
SvartpepparFräs löken tills den blir mjuk. Sen i med fläskfilén och stek tills den är genomstekt. Tillsätt sedan paprikan och stek tills den blir mjuk. Rör ner curryn och tillsätt ca 1,5 dl vatten och de krossade tomaterna. Pressa i vitlöken och tillsätt sojan, salt och peppar efter eget tycke. I med mer vatten om det blir för tjock konsistens. Låt det småkoka ca 5 minuter.
Servera med ris, eller något annat om ni vill det.Det skulle nog även passa bra med lite ananas i grytan, men det hoppade jag över den här gången.
14 juni, 2006 at 17:51 #1004869Anonym anvandareMembermariia wrote:Jag måste bara dela med mig av denna gryta som blev så god!400 g fläskfilé, skuren i bitar
2 gula lökar, hackade
2-3 msk curry
400 g krossade tomater
Soja
Paprikapulver
Salt
SvartpepparFräs löken tills den blir mjuk. Sen i med fläskfilén och stek tills den är genomstekt. Tillsätt sedan paprikan och stek tills den blir mjuk. Rör ner curryn och tillsätt ca 1,5 dl vatten och de krossade tomaterna. Pressa i vitlöken och tillsätt sojan, salt och peppar efter eget tycke. I med mer vatten om det blir för tjock konsistens. Låt det småkoka ca 5 minuter.
Servera med ris, eller något annat om ni vill det.Det skulle nog även passa bra med lite ananas i grytan, men det hoppade jag över den här gången.
:ike: :ike: Det kanske skulle passa bra med lite naturella cashew i också.. Och färsk riven inefära.. Mmmm
14 juni, 2006 at 18:55 #1004870Anonym anvandareMemberFrida G wrote::ike: :ike: Det kanske skulle passa bra med lite naturella cashew i också.. Och färsk riven inefära.. MmmmHmm ja kanske det! Bara att testa lite olika!! Kan hända att det saknades nån krydda eller så, men nu på diet åker allt ner, men detta var extra gott! :emo-thumb
17 juni, 2006 at 22:11 #1004871Anonym anvandareMemberDet finns vissa saker man aldrig kan misslyckas med…..Fläskfilé är en sådan
Receptet ska prövas när pengarna ramlar in :emo-thumb
17 juni, 2006 at 23:32 #1004872Anonym anvandareMembermariia wrote:Jag måste bara dela med mig av denna gryta som blev så god! [/b]400 g fläskfilé, skuren i bitar
2 gula lökar, hackade
2-3 msk curry
400 g krossade tomater
Soja
Paprikapulver
Salt
Prövade ditt recept idag o det blev riktigt smaskigt:emo-thumb , blir nog att jag gör storkok nästa vecka:)
18 juni, 2006 at 01:55 #1004873Anonym anvandareMemberSka testa detta recept, är dålig på kött men man måste väl testa för att blir bättre
//Emma18 juni, 2006 at 11:33 #1004874Anonym anvandareMemberVad kul att receptet kom till användning!
Själv ska jag tina upp lite av grytan till lunch idag… -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.