Fluffet vägrar fluffa!

Home Forums Matlagning och Recept Fluffet vägrar fluffa!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 192 total)
  • Author
    J.v.K wrote:
    det låter jävligt optimalt.. jag har en del problem med hungern nu. blir att prova din metod :)

Hur gör du i dagsläget då, eftersom du är hungrig? :)

J.v.K wrote:
    det låter jävligt optimalt.. jag har en del problem med hungern nu. blir att prova din metod :)

Så ni menar att ni blir mätta så pass länge på luften och lite kvarg (12-18)?

simsalabim wrote:
    Så ni menar att ni blir mätta så pass länge på luften och lite kvarg (12-18)?

Ja, även om jag värjer mig lite grann mot beskrivningen av fluff som enbart luft. Visst, det är en hel del luft i fluffet men det är ändå såpass kompakt att man står sig jäkligt länge på det, betydligt längre än vad kaloriinnehållet måhända antyder.

Annars blir det oftast en rejäl tallrik kyckling/kött/fisk med massa grönsaker, vilket ger samma effekt men till aningen mer kalorier.

J.v.K wrote:
    Tror mest det är av det faktum att jag ligger på -1000-1200 i underskott och äter otroligt fett & kolhydratssnålt.

men det sista jag äter innan jag går och lägger mig är 4st ägg med 30-50g ost. tror ett ordentligt fluff+kvarg mättar bättre.

vi har samma matfönster men jag brukar bli groteskt hungrig redan vid 10-tiden

Ja just ja, du kör ju med stort underskott eftersom du vill att det ska gå undan. Minns nu att du nämnt det tidigare någonstans.

Jag tror också att kvarg och fluff kommer att göra att du håller hungern stången under fastan, alternativt att du äter en stor tallrik kött och grönsaker innan du går och lägger dig.

J.v.K wrote:
    Yes, får se över hur jag gör :) men får ge fluffet en till chans. men mycket mindre vätska än 0,5DL

Måste bara sticka in en liten fråga, vad kör du med för proteinpulver J.v.K? Jag har märkt stor skillnad på fluffets konsistens beroende på vilken sorts pulver som jag använt!

rallii wrote:
    Måste bara sticka in en liten fråga, vad kör du med för proteinpulver J.v.K? Jag har märkt stor skillnad på fluffets konsistens beroende på vilken sorts pulver som jag använt!

Whey-80, choklad

Toppar ni inte fluffet med någonting? Jag tycker det blir alldeles för enformigt om man inte har någon topping på det, därför toppar jag det alltid med ett par teskedar Cankao och kanel. Lyfter smaken rejält och det krävs inga stora mängder heller precis.

nible wrote:
    Toppar ni inte fluffet med någonting? Jag tycker det blir alldeles för enformigt om man inte har någon topping på det, därför toppar jag det alltid med ett par teskedar Cankao och kanel. Lyfter smaken rejält och det krävs inga stora mängder heller precis.

Brukar toppa det med spraygrädde :)

Idag gjorde jag blåbärsfluff (125g) med choklad-protein (1dl) och minimjölk (skitlite) till pannkakorna…. mumms. proppmätt på 4 (normalt 7).

Martin_Matti wrote:

Det gör jag också mellan varven. Skitgott.

Martin_Matti wrote:

Det var ju helt sjukt gott! Blir att köra hela veckan lång med den här efterätten! :emo-thumb

[img=http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=76364&d=1290367349]

Försök inte att göra fluff med minimjölk, det är väldrigt svårt. Jag fick inte till det allt och jag tror det är Grön eller röd mjölk som gäller om man vill ha det riktigt fluffigt.

simsalabim wrote:
    Försök inte att göra fluff med minimjölk, det är väldrigt svårt. Jag fick inte till det allt och jag tror det är Grön eller röd mjölk som gäller om man vill ha det riktigt fluffigt.

Soja mjölk funkar riktigt bra i alla fall. Även att kasta in kesella mm. Låter konstigt om det inte skulle fungera med mini mjölk.

Andreaz Engström wrote:
    Soja mjölk funkar riktigt bra i alla fall. Även att kasta in kesella mm. Låter konstigt om det inte skulle fungera med mini mjölk.

Jag gjorde som jag brukade med grön mjölk men det fungerade inte alls med mini. :what:

Jag har även provat med grön mjölk + kvarg och får det att fungera ok. Fast bäst blir det utan kvarg.

Efter träningen ikväll ska jag prova med fryst banan, blåbär och chokladprotte.. hoppas det blir gott…

Jag har inga problem med att göra fluff av någon sorts mjölk. Jag har testat mini, lätt, mellan och standard.

Ingen skillnad alls.

Jag skulle inte tro att fettprocenten har någon skillnad i dessa fall, att vispa upp hederlig grädde VS mellangrädde tar olika tid, men när det är så små mängder fett ger det nog inte till eller från.

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 192 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.