Fluffet vägrar fluffa!

Home Forums Matlagning och Recept Fluffet vägrar fluffa!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 192 total)
  • Author

Nä det spelar ingen roll, fungerar lika bra med vatten.

Martin_Matti wrote:
    Nä det spelar ingen roll, fungerar lika bra med vatten.

Fluff på vatten?

heheh skulle ha detta som efterätt men orkade inte så den fick stå i frysen i 3 timmar och då blev det till glass istället…. Gott!

I och med att folk tyckt det var så krångligt att fluffa så blev jag under en sömnlös halvtimme i natt fundersam över hur svårt det egentligen kan vara.
    Hade någon dl mjölk hemma och blandade den med 100gram frysta blåbär, stavmixade i bunke och slängde i 30gram ON vanilla cream protein.
    Tog elvispen och några minuter senare var det en fluffig protteröra i halva bunken… lätt som en plätt ju.

Testade även teorin om att låta den stå över natten, det går inte kan jag säga och osmakad gick den i vasken nu på morgonen. (Ville ju bara testa fluffa)

Summering:
    1dl mjölk stavmixades med 100g frysta blåbär.
    Vispades sen med 30g protein.

= Fluff som hängde kvar i uppochnervänd bunke!

Albin wrote:
    I och med att folk tyckt det var så krångligt att fluffa så blev jag under en sömnlös halvtimme i natt fundersam över hur svårt det egentligen kan vara.
    Hade någon dl mjölk hemma och blandade den med 100gram frysta blåbär, stavmixade i bunke och slängde i 30gram ON vanilla cream protein.
    Tog elvispen och några minuter senare var det en fluffig protteröra i halva bunken… lätt som en plätt ju.

Testade även teorin om att låta den stå över natten, det går inte kan jag säga och osmakad gick den i vasken nu på morgonen. (Ville ju bara testa fluffa)

Summering:
    1dl mjölk stavmixades med 100g frysta blåbär.
    Vispades sen med 30g protein.

= Fluff som hängde kvar i uppochnervänd bunke!

Vanligtvis så lyckas jag varje gång jag ska göra fluffet så förmodligen var jag väldigt trött och missade någon av dem (alla) tre ingredienserna när jag gjorde fluffet på minimjölk. Konstigt!

ingen höjdare att sitta å läsa den här tråden på fastan, blir ju skitsugen haha!

imorgon lördag blir det premiär för både fluff och andys eftertränings pannkakor! längtar som satan:D

simsalabim wrote:
    Fluff på vatten?

Jag har från dag ett gjort på bara vatten helt utan problem.
    Bara man har en elvisp som är villig att jobba i ett par minuter så går det utmärkt!

Flessa wrote:
    Du behöver35 gram Nutritech PRO-85 Jordgubbsmak.
    10 gram Fairing Sloow Protein Wild Berries.
    150 gram frysta, mosade Jordgubbar.
    150 gram Laktosfri lättmjölk.
    2 kapsyler Fun-Light Love.
    2 Kapsyler Fun-Light Wild Berries.

Tillvägagångssätt1. Ballongvispa mjölken med pulvret i ca 10 sekunder tills det blir en fast massa och ställe sedan i kylen.

2. Ta fram kylsåpstinade, mosade jordgubbar & Fun-Light.

3. Blanda försiktigt ner ca hälften utav jordgubbarna & fun-lighten, försiktigt, med en gaffel.

4. Kör med ballongvisp tills jordgubbarna försvinner i massan.

5. Tillsätt resten utav jordgubbarna och fortsätt vispa tills volymen är dig tillfredsttällande. Toppa med kankao & Kanel.

6. Ställ i frys i ca 35-45 minuter.

Resultat
    Du får nu en stor bunke som är som en blandning mellan glass & grädde i konsistensen, samt smakar jätte gott. Ett perfekt substitut för glass om man vill skjuta upp proteinintaget. Blir verkligen inte som de andra ”fluffen” då det är so matt äta luft. Detta blir gott & gräddigt.
    Kan slänga upp en bild på hur den ser ut imorgon, om jag kommer ihåg att fota den innan jag äter upp den sedan. :up:

Köp en falsk Rolex och skryt;)
    Riktig ”fluff” har man inte massa skit i och smakar jävligt gott.
    Riktig fluff innehåller inte ens jordgubbar (men bara jag vet hur man gör den bra8))

Jag är sponsrad, men säger inta att man behöver deras protein för det.
    Det går förmodligen lika bra med alla märkena.
    Fortsätt njut och inspirera, dock med distans

Bilden är från -03 och den gjord på bara protein (ingen saft ens)

Flessa: Fever är omöjlig att slå. Han är fluffens fader och antagligen den mest kreativa jag vet i köket.

Flessa wrote:
    haha! :D

Men wtf, på bara protein? det låter ju för bra för att vara sant, Fever :p Jag gjorde en igår på äggvita, protein & mjölk som blev riktigt bra. Dock slår inget den i inlägget du citerade, ;)

Äggvita kan du vispa rikigt hårt, där har du knappast mjölk, jordgubbar eller något annat;)
    Ge inte upp, tänka bara lite annorlunda.

”If you stop now the race is over, if you finish it will last forever”.

Andreaz Engström wrote:
    Flessa: Fever är omöjlig att slå. Han är fluffens fader och antagligen den mest kreativa jag vet i köket.

Knappast, det är sådan personer som du som leverera fram det.
    Men eftersom det är mitt jobb (min vardag), så vore ju dumt att avslöja allt man har lärt sig.
    Dock kan man inspirera andra till att göra det bättre eller något nytt:up:

Ett bakprojekt (4-6 år sedan) gjort på spenat och protein (två olika smak).
    Ingen som helst smak av spenat.
    Meningen var att det skulle vara så energisnål som möjligt (typ inget fett eller kolhydrater).
    Smakade ljuvligt (kakan var för en portion).

FEVER wrote:
    Ett bakprojekt (4-6 år sedan) gjort på spenat och protein (två olika smak).
    Meningen var att det skulle vara så energisnål som möjligt (typ inget fett eller kolhydrater).
    Smakade ljuvligt (kakan var för en portion).

Spenattårta, fy fan hehe. ;)

FEVER wrote:
    Bilden är från -03 och den gjord på bara protein (ingen saft ens)

Vatten och kasein måhända?

Gober wrote:
    Spenattårta, fy fan hehe. ;)
    J.v.K wrote:
    haha precis samma tanke.
    kan ju inte vara gott?

Jag tror inte vi behöver vara oroliga eftersom FEVER skrev:

Quote:

Mitt fluff har en dålig vana att sjunka ihop och bli av med ”fluffigheten” efter en väldigt kort stund.

Någon som kan tänkas veta vad det beror på?

Innehåll:

45 g protein (80% vassle/20% kasein)
    120 g mjölk
    200 g frysta bär

Aleksei wrote:
    Mitt fluff har en dålig vana att sjunka ihop och bli av med ”fluffigheten” efter en väldigt kort stund.

Någon som kan tänkas veta vad det beror på?

Innehåll:

45 g protein (80% vassle/20% kasein)
    120 g mjölk
    200 g frysta bär

För mycket mjölk?

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 192 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.