Home › Forums › Matlagning och Recept › Fluffet vägrar fluffa!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 december, 2010 at 13:39 #275731Anonym anvandareMemberAleksei wrote:Mitt fluff har en dålig vana att sjunka ihop och bli av med ”fluffigheten” efter en väldigt kort stund.
Någon som kan tänkas veta vad det beror på?
Innehåll:
45 g protein (80% vassle/20% kasein)
120 g mjölk
200 g frysta bärÖka på proteinpulvret till 50 g.
Ta bort mjölken helt. Tillsätt istället minimalt med vätska, bara så det inte dammar av skiten. Det ska vara väldigt kletigt och trögt när du börjar vispa.
Kör på full patte tills fluffet börjar klättra uppför visparna.
15 december, 2010 at 14:29 #275732Anonym anvandareMemberHar du fluffat mycket nu, Jon?
Är du nu en Senior Vice President of Fluffage?
15 december, 2010 at 14:34 #275733Anonym anvandareMemberJay wrote:Har du fluffat mycket nu, Jon?Är du nu en Senior Vice President of Fluffage?
Jag har fluffat som fan, det stämmer.
Översatt till militära grader är jag nog ungefär major för närvarande. Fever är generallöjtnant och Andreaz borde väl vara åtminstone överste av 1:a graden.
15 december, 2010 at 14:50 #275734Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Öka på proteinpulvret till 50 g.Ta bort mjölken helt. Tillsätt istället minimalt med vätska, bara så det inte dammar av skiten. Det ska vara väldigt kletigt och trögt när du börjar vispa.
Kör på full patte tills fluffet börjar klättra uppför visparna.
Precis, ta bort mjölken i största möjliga mån, och kanske byt ut proteinpulvret mot ett annat. Mina vassle-fluff har alltid haft klart underlägsen hållbarhet!
15 december, 2010 at 14:54 #275735Anonym anvandareMemberJag brukar hälla i ett halvt paket blåbär (125gr) och smeten blir mörklila, kör ni med 200gr bär allihoppa?
Nu har jag bara chokladsmak på mitt p-pulver och det smakar nästan ingen blåbär alls. Blir det bättre med naturell smak på protten?
15 december, 2010 at 14:57 #275736Anonym anvandareMembersimsalabim wrote:Jag brukar hälla i ett halvt paket blåbär (125gr) och smeten blir mörklila, kör ni med 200gr bär allihoppa?Nu har jag bara chokladsmak på mitt p-pulver och det smakar nästan ingen blåbär alls. Blir det bättre med naturell smak på protten?
Gjorde själv på 200 gram blåbär och 40 gram BS Double chocolate almond igår. 10 gram vätska och lite sötning så blev det kalas!
15 december, 2010 at 15:04 #275737Anonym anvandareMemberTomas Tryffel wrote:Gjorde själv på 200 gram blåbär och 40 gram BS Double chocolate almond igår. 10 gram vätska och lite sötning så blev det kalas!Min sambo gillar inte prottesmaken och jag undrar om det har att göra med chokladen eller kvaliten.. ingen annan som upplevt detta?
15 december, 2010 at 15:10 #275738Anonym anvandareMembersimsalabim wrote:Min sambo gillar inte prottesmaken och jag undrar om det har att göra med chokladen eller kvaliten.. ingen annan som upplevt detta?Smaken av protein?
Vad har du för pulver?15 december, 2010 at 15:14 #275739Anonym anvandareMemberTomas Tryffel wrote:Smaken av protein?
Vad har du för pulver?Jag tror det är smaken av pulvret (chokladsmaken) som hon inte gillar. Det var tydligen svårt att förklara någon form av bismak.
Star Nutrition Whey-80, choklad
15 december, 2010 at 15:25 #275740Anonym anvandareMembersimsalabim wrote:Jag tror det är smaken av pulvret (chokladsmaken) som hon inte gillar. Det var tydligen svårt att förklara någon form av bismak.Star Nutrition Whey-80, choklad
Ok. Har själv inte smakat just den, men jag tycker att Double pro, BS kasein och Nanox Orbilox alla är riktigt bra i choklad!
15 december, 2010 at 15:30 #275741Anonym anvandareMemberTomas Tryffel wrote:Ok. Har själv inte smakat just den, men jag tycker att Double pro, BS kasein och Nanox Orbilox alla är riktigt bra i choklad!JAG tycker om den. När jag gör flyff hemma som är jag inte ensam om att vilja äta upp den (tidigare) men nu verkar jag få ha fluffet för mig själv.
15 december, 2010 at 16:07 #275742Anonym anvandareMemberJag har testat massor av olika fluff, men denna fungerar fortfarande bäst och är godast imo:
200 gram jordgubbar
30-40 gram BS Whey 100 jordgubb
2 korkar Fun Light Strawberry
50-100 gram Kvarg
PepparkakskryddaTopping: Kanel och Cankao.
Ut i kylan i 30 min (precis innan det fryser).
15 december, 2010 at 20:04 #275743Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Tillvägagångssätt?- Mixa bär, hälften av proteinet och saften med stavmixer. Tillsätt kvarg, resten av proteinet och pepparkakskryddan.
- Vispa fördelaktigen med en balongvisp och borrmaskin (trots risken för gashäng och en jobbig städning i köket) i 5-8 min.
- Två teskedar Cankao fördelat över hela fluffet med en sil och kanel efter behag.
- Ut i snön med tallrik över bunken i 30 min. Klart.
15 december, 2010 at 21:31 #275744Anonym anvandareMemberSuperenkelt och gott som f..
I matberedare:
-1 burk Lättkesella 1 %
-2 skopor WheyTech vanilj (Proteinfabrikkens)
-1 ask frusna Björnbär eller vilken smak ni nu behagar ha. Jag gillar skarpt att frysa 2 st mogna baner i ca 20 min och smaksätta med dessa.
– 2 msk minimjölk för att dra igång fluffandet.Kör på fullt ös i ca 2 min!
Klart!Ps: Matberedare ett av mina 5 bästa inköp någonsin :emo-thumb
16 december, 2010 at 07:13 #275745Anonym anvandareMemberMorwen wrote:Superenkelt och gott som f..I matberedare:
-1 burk Lättkesella 1 %
-2 skopor WheyTech vanilj (Proteinfabrikkens)
-1 ask frusna Björnbär eller vilken smak ni nu behagar ha. Jag gillar skarpt att frysa 2 st mogna baner i ca 20 min och smaksätta med dessa.
– 2 msk minimjölk för att dra igång fluffandet.Kör på fullt ös i ca 2 min!
Klart!Ps: Matberedare ett av mina 5 bästa inköp någonsin :emo-thumb
Kan du inte lägga upp en bild på det här?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.