Fluffet vägrar fluffa!

Home Forums Matlagning och Recept Fluffet vägrar fluffa!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 192 total)
  • Author
    Morwen wrote:
    Superenkelt och gott som f..

I matberedare:
    -1 burk Lättkesella 1 %
    -2 skopor WheyTech vanilj (Proteinfabrikkens)
    -1 ask frusna Björnbär eller vilken smak ni nu behagar ha. Jag gillar skarpt att frysa 2 st mogna baner i ca 20 min och smaksätta med dessa.
    – 2 msk minimjölk för att dra igång fluffandet.

Kör på fullt ös i ca 2 min!
    Klart!

Ps: Matberedare ett av mina 5 bästa inköp någonsin :emo-thumb

Vilken matberedare är det du har köpt?

Jag kör Bosch!
    Haft den i 4 år och den får jobba varje dag.
    Allt från ovan beskrivna fluff till Broccolli/Fetaost- mos och hemgjorda såser.

Andreaz! – Bild inom kort…..

Andreaz Engström wrote:
    Kan du inte lägga upp en bild på det här?

Varsågod! Björnbärsvarianten!

Vilken fantastiskt bra tråd, har aldrig fluffat innan men känner på mig att jag kommer bli helt krokad när jag kör igång… ;)

Ehm.. fattar nada. andra försöket som blev misslyckat nu, dock körde jag handvisp(hehe) denna gången. Båda gångerna har blivit alldeles för blöta. Slutade med att skiten åkte ner i shakern ist. ingen som kan lägga upp en film? haha:)

Faller era vassle-fluff ihop en smula snabbare än kaseinfluffen?

Tomas Tryffel wrote:
    Faller era vassle-fluff ihop en smula snabbare än kaseinfluffen?

Ja. Men volymen blir större med vassleproteinet, därför brukar jag blanda.

Funkar whey 100 + äggvitor?

Får fantamig inte upp något fluff på ON Whey protein och vatten?

Har alltid använt caseinprotein och vatten och det funkar jhu utmärkt. Jag har inte tillgång till frusna bär där jag bor men färska bananer kanske fungerar? Vill egentligen blanda i så lite energi som möjligt.

ON whey protein och vatten blir bara en sörja :/

Surfbuss wrote:

Har alltid använt caseinprotein och vatten och det funkar jhu utmärkt. Jag har inte tillgång till frusna bär där jag bor men färska bananer kanske fungerar? Vill egentligen blanda i så lite energi som möjligt.

ON whey protein och vatten blir bara en sörja :/

Du kanske har för mycket vatten? Prova med minimalt med vätska så borde det lösa sig.

Jon Larsson wrote:
    Du kanske har för mycket vatten? Prova med minimalt med vätska så borde det lösa sig.

Har du fått fluff med bara whey och vatten? Det har inte jag när jag provat iaf.

Tomas Tryffel wrote:
    Har du fått fluff med bara whey och vatten? Det har inte jag när jag provat iaf.

Nja, i så fall verkar jag ha missförstått.

Fluff görs ju av bär, proteinpulver och lite vätska. Att bara göra det av enbart pulver och vatten har jag aldrig provat.

My bad.

Surfbuss wrote:

Har alltid använt caseinprotein och vatten och det funkar jhu utmärkt. Jag har inte tillgång till frusna bär där jag bor [/b]men färska bananer kanske fungerar? Vill egentligen blanda i så lite energi som möjligt.

Jag menar inte att vara dryg men var bor du egentligen? Frusna bär finns ju i princip överallt? :what:

Jon Larsson wrote:
    Jag menar inte att vara dryg men var bor du egentligen? Frusna bär finns ju i princip överallt? :what:

Jag bor just nu i Thailand. Färsk frukt är det inga problem med. Ska ta moppen till marknaden och se om där är nått som skulle kunna passa att göra fluff på då.

Har du ingen frys då?

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 192 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.