Flygande Jakob

Home Forums Matlagning och Recept Flygande Jakob

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author

Javisst är det mumsigt. Vi käkade det igår men jag har gjort om receptet lite. Byter ut grädden mot mjölk (och lite redning), bacon mot rökt kalkon och jordnötter mot cashewnötter. Tycker det blir helt ok.

jag lärde mig att gratinera med riset också

lägger 2/3 av riset i botten på formen, kycklingen är förstekt i småbitar som strös över, sen bananen, efter det sista riset, jordnötterna på det och sist såsen över alltihopa :)

Skruttis wrote:
    Javisst är det mumsigt. Vi käkade det igår men jag har gjort om receptet lite. Byter ut grädden mot mjölk (och lite redning), bacon mot rökt kalkon och jordnötter mot cashewnötter. Tycker det blir helt ok.

Fungerar nog fint.
    Eller så är man inte fullt sån puritan – utan unnar sig lite av det som inte är optimalt bara för den goda smakens skull….

Endura wrote:
    jag lärde mig att gratinera med riset också

lägger 2/3 av riset i botten på formen, kycklingen är förstekt i småbitar som strös över, sen bananen, efter det sista riset, jordnötterna på det och sist såsen över alltihopa :)

Kör samma stil MEN!
    Skippar jordnötterna och lägger en liten bädd mixad av sojabönor och pumpakärnor över. :emo-thumb

Sedan så har jag gjort min egen (om ingen annan gör det oxå vill säga) sås.
    För att få till de lite Xtra tjock så mixar jag i kaseinprotein!!
    Då med vaniljsmak så att chilismaken som jag tillsätter fortfarande tar över.

Alltså:
    * 9dl ris
    * 4st stooora kycklingfiléer
    * 1st banan
    * Mix av sojabönor och pumpakärnor

….och myyycket ”protein”sås!!!

Det blir ngn matlåda det där. :pop:

Väcker en gammal tråd med några frågor:
    Chilisåsen, är det av ”vanlig”-typ eller sweet chili?
    Bananerna, ska de skvas i, mosas i eller vad?

Stenberg wrote:
    Chilisåsen, är det av ”vanlig”-typ eller sweet chili?

Heinz Chilisås ska de va,, ”vanlig” alltså..

Quote:
    Bananerna, ska de skvas i, mosas i eller vad?

Jag brukar skiva i mina bananer,, men du kan säkert gör stavar oxå… Mosa nja,, de bli nog godare när bananen e i bitar skulle jag tro..Men smaken e som baken dela :D du kanske gillar mosad.. men mitt tips e att göra skivor eller stavar:up:

Lycka till!!

Ordeal wrote:
    Kör samma stil MEN!
    Skippar jordnötterna och lägger en liten bädd mixad av sojabönor och pumpakärnor över. :emo-thumb

Sedan så har jag gjort min egen (om ingen annan gör det oxå vill säga) sås.
    För att få till de lite Xtra tjock så mixar jag i kaseinprotein!!
    Då med vaniljsmak så att chilismaken som jag tillsätter fortfarande tar över.

Alltså:
    * 9dl ris
    * 4st stooora kycklingfiléer
    * 1st banan
    * Mix av sojabönor och pumpakärnor

….och myyycket ”protein”sås!!!

Det blir ngn matlåda det där. :pop:

Alltså de måste ju vara perfekt att använda eiselts nya doublepro protein me banan och jordnöts smak i den såsen :up:

VeronicaSöderman wrote:
    Heinz Chilisås ska de va,, ”vanlig” alltså..

Jag brukar skiva i mina bananer,, men du kan säkert gör stavar oxå… Mosa nja,, de bli nog godare när bananen e i bitar skulle jag tro..Men smaken e som baken dela :D du kanske gillar mosad.. men mitt tips e att göra skivor eller stavar:up:

Lycka till!!

Tack så mycket VeronicaSöderman, blir till att laga i helgen!

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.