Home › Forums › Matlagning och Recept › *Flyttat hemifrån* Bra mat som matchar ekonomin
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 juni, 2008 at 21:09 #72698Anonym anvandareMember23 juni, 2008 at 21:09 #578749Anonym anvandareMember
Tja alla Mat-älskare där ute
Har precis flyttat hemifrån och det är jag som är min egen kock, har tränat innan hårt som bara den och alltid haft mammas färdiga mat på bordet Nu är det jag själv som ska laga den och vill gärna att den ska vara så nyttig som möjligt få i mig alla delar av cirkeln som möjligt.. Inte petig äter det mesta :p Vill gärna att maten ska vara hyfsat billig oso..
Med maten vill jag uppnå viktökning inte alls rädd för att lägga på mig gärna med nyttiga fetter o protein så jag bygger lite muskler och kolhydrater för massa :pop: tips på olika rätter..+
Frukost:
Frukost på jobb:
Lunch på jobb:
Middag hemma:
Kvällsmat:
*ibland natt mat*Tar även Gainer Pro 4 skopor , Kreatin 5g, *Hitargo ca 20-25g innan träning*
Tack på förhand ..
23 juni, 2008 at 21:11 #578750Anonym anvandareMemberBara att välja och vraka:
[http://forum.body.se/showthread.php?t=6422]
Har du flyttat hemifrån gissar jag att du är gammal nog för att ha gått många år i skolan. Fixa samma käk som du åt där, försök göra samma typ av käk som din mamma gjort. Det är ju inte direkt raketforskning.
23 juni, 2008 at 21:52 #578751Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Fixa samma käk som du åt där, försök göra samma typ av käk som din mamma gjort. Det är ju inte direkt raketforskning.Det e inte så lätt som det låter… tänkte göra en omelett(lätt). I kokboken så stod det att jag skulle knäcka 4 ägg i pannan….
MEN DE RANN JU BARA NER I ÖGONEN PÅ MIG DÅ!!!:ike:
1 juli, 2008 at 10:16 #578752Anonym anvandareMemberLite svar om du inte orkar kika i den underbara mattråden.
Frukost:
* Gröt
* Yoghurt, musli
Lunch: (Servera grönt till, ex broccoli)* Spagetti och köttfärssås
* Hemmatrillade köttbullar, kokt potatis och sky.
* Omelett med skivad potatis och skinka
* Matig soppa med ex linser, kikärtor i, bas på krossade tomater och buljong. (servera med bröd)Middag: (servera med grönt, ex vitkålssallad)
* Kycklingfile med klyftpotatis
* Kotlett med ugnsbakade rotfrukter
* Lax med potatis och romsås/örtsås
* Vit fisk i folie med kokt potatisKvällsmat:
* Grovt bröd med makrill, frukt och ett glas mjölk
* Fruktsallad med nötter och keso/kesella
* Gröt
* Fil med musliNågra förslag.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.