Förslag på mellanmål?

Home Forums Matlagning och Recept Förslag på mellanmål?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Nån som har lite bra förslag på mellamål som är lätt att ta med sig? Tyvärr går man ju i skolan å behöver ju tillreda det hemma på morgonen, eller kanske kvällen innan, så det vore bra om nån har lite förslag. Extra plus om man kan förbereda för flera dagar på en gång. :up:

Som det är nu har jag bara med mig en frukt som mellanmål, men det är väl för lite? Har funderat på å köpa nån sån där protein-bar, och komplettera med nån frukt men är det bra?!

Har inte så himla bra koll på kostlära en så länge, men man hoppas ju att man kan få lite hjälp att lära sig!

keso, billigt o bra, kanon med en mosad banan i

Ok. Har inte s

stek tonfisk i med vitlök, svartpeppar och salt. Häll på lite linfröolija när det är klart och en klick creme fraiche. Går bra att äta kall eller varm. Jag brukar fixa det för flera dagar i förväg.

Pastasallad

en körv ä aldrig fel.. en burk bullen o rejält med ketchup o senap, så har du ö göra ett tag..:ike: :P

eh vaffan.. ta en burk kvarg i ena handen och en banan i andra :up:

jag lever på kvarg :D man kan göra mkt gött med det.. med lite fantasi bara ;)

ta en kesella me funlight gott gott,sen de lättaste e ju proteindrink ,ta me en shaker bara o lägg i lite pulver o när e dags för mellis bara hälla i vatten så vare klart..

Det flesta seri

Blir det inte väldigt dyrt med sådana där ”bars” om du ska käka ett par om dagen? Kanske något stökigare att blanda en shake (om du nu inte har tillgång till kylskåp), men borde väl bli mer kostnadseffektivt?

Klonas88 wrote:
    Det flesta seriösa svaren låter genomförbara.. Har dock en liten undran. En sak som skulle vara väldigt lätt är ju att bara ta en ”bar”, ni vet förhoppningsvis vad jag menar.. En sån där mega mass bar eller nått sånt.. Fördelar/nackdelar? :S

Man kan baka bars själv.. gör jag själv ibland..

Hittar inte receptet nu.. men skriver upp det när jag kommit hemf rån skolan :up:

Johan J wrote:
    Blir det inte väldigt dyrt med sådana där ”bars” om du ska käka ett par om dagen? Kanske något stökigare att blanda en shake (om du nu inte har tillgång till kylskåp), men borde väl bli mer kostnadseffektivt?

Jo, det e möjligt att det kan bli lite dyrt. Men skulle det funka rent teoretiskt? Och isåfall, skulle det räcka med bara en bar till mellanmål? =S

Köp protte pulver och ta med till plugget. Bara att slänga i vatten så är det färdigt!

Vad hände med naturens godis och nyttigt godis?
    frukt,såsom banan, russin. lätt att ha med sig.
    kanske en proteindrink med vaselprotein som gör att du känner dig mer mätt. Varför inte smörgös (mörkt bröd) med kanske kalkon på eller nåt.
    det mesta är väl ändå bättre än inget alls.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.