Home › Forums › Matlagning och Recept › Förslag på mellanmål?
Nja, beror lite på vad ditt syfte är skulle jag säga. En bar ger mkt kolhydrater och en del fett. Jag försöker hålla mina mellanmål proteinrika :emo-thumb och med så lite kolhydrater som möjligt. Ex. kesella 1% med frukt (lågt GI frukt-äpple, päron), keso blandat med kesella och funlight, keso med frukt alternativt den hederliga proteindrinken som alla nämner. Enkelt och du vet exakt vad du får i dig!
Är du inte så noga med lite fler kalorier :whistle: så kan du ju ta ett fiberrikt bröd med kalkon på eller liknande…
Lycka till!
Inte för att just GI:t spelar någon roll…men däremot är det kassa kolhydrater, ofta fruktos eller glukos. Fettet är också oftast dåligt…
Bars ska ses som godis; inte substitut för mat. Det enda positiva är att man får i sig en del bra protein.
Svaret är mao: Nej, det funkar inte som mellanmål (tyvärr eftersom det är så gott:( )
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY