Förslag på mellanmål?

Home Forums Matlagning och Recept Förslag på mellanmål?

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Klonas88 wrote:
    Jo, det e möjligt att det kan bli lite dyrt. Men skulle det funka rent teoretiskt? Och isåfall, skulle det räcka med bara en bar till mellanmål? =S

Nja, beror lite på vad ditt syfte är skulle jag säga. En bar ger mkt kolhydrater och en del fett. Jag försöker hålla mina mellanmål proteinrika :emo-thumb och med så lite kolhydrater som möjligt. Ex. kesella 1% med frukt (lågt GI frukt-äpple, päron), keso blandat med kesella och funlight, keso med frukt alternativt den hederliga proteindrinken som alla nämner. Enkelt och du vet exakt vad du får i dig!

Är du inte så noga med lite fler kalorier :whistle: så kan du ju ta ett fiberrikt bröd med kalkon på eller liknande…
    Lycka till!:)

Klonas88 wrote:
    Jo, det e möjligt att det kan bli lite dyrt. Men skulle det funka rent teoretiskt? Och isåfall, skulle det räcka med bara en bar till mellanmål? =S

Inte för att just GI:t spelar någon roll…men däremot är det kassa kolhydrater, ofta fruktos eller glukos. Fettet är också oftast dåligt…

Bars ska ses som godis; inte substitut för mat. Det enda positiva är att man får i sig en del bra protein.

Svaret är mao: Nej, det funkar inte som mellanmål (tyvärr eftersom det är så gott:( )

Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.