Frukost!

Home Forums Matlagning och Recept Frukost!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 35 total)
  • Author
    Sam jr wrote:
    går inte att tröttna på denna frukosten.

huungrig….:P

Sam jr wrote:
    går inte att tröttna på denna frukosten.

Vad är det på den? äppelbitar och russin men är det något mer? Såg riktigt gott ut

isabella wrote:
    Vad är det på den? äppelbitar och russin men är det något mer? Såg riktigt gott ut

Det är förutom det du nämnt.
    Milbona, funlight, kanel och honung

receptet finns här [http://forum.body.se/showthread.php?t=3610&page=6&highlight=havregrynsgr%F6t]

testa den ..den e grym. Äter den varjedag

henrikg82 wrote:
    Om du är trött på gröten kan du ju variera den lite! Jag brukar köra ner russien och solrosfrön under tillagningen. Prova även fiberhavregryn :emo-thumb

Gröt skall det vara

Jag brukar röra ner kanel och banan så det får koka med en stund, bananerna smakar som på kina! Eller så river jag äpple (ska dock inte koka med) och blandar ner, med kanel också då. Lite variation iallafall. :nod

precious wrote:
    Jag brukar röra ner kanel och banan så det får koka med en stund, bananerna smakar som på kina! Eller så river jag äpple (ska dock inte koka med) och blandar ner, med kanel också då. Lite variation iallafall. :nod

Skivar du bananen? Låter den koka med från start?

Låter suuuper!

Lilly.tilly wrote:
    Skivar du bananen? Låter den koka med från start?

Låter suuuper!

Yes! De är mumma de.

precious wrote:
    Yes! De är mumma de.

Ska verkligen prova i morgon!

5 dl mild lättyoghurt
    1 tärnat äpple, golden
    1 dl fiberhavregryn
    1 burk tonfisk i vatten

rör ihop o njut

Pröva att koka gröt på 35g rågkross, 35g vetekross och 35g korngryn, 5 dl vatten och 1 krm salt, låt sjuda i 20 minuter. kanongott.

Yngve

Gröttips: Det är också gott att ha i olika sorters nötter, t.ex. skållad mandel, valnötter, hasselnötter m.m. Jag brukar ha i frysta blandade bär vid kokningen, t.ex. hallon och blåbär. Mums!

Lilly.tilly wrote:
    Ska verkligen prova i morgon!

Mums filibabba!! Rekomenderas starkt!!!

DU KAN ÄTA TEX KOKT TORSK ELLER KOKT KYCKLINGFILE LITE KOKT BROCCOLI OCK EV ETT PAR KNÄCKEBRÖD.GLÖM INTE ATT OCKSÅ FÅ I DIG LITE OLJA SOM TEX UDOS CHOISE.
    MEN DET SPELAR OCKSÅ IN HUR LÅNGT FRAM I DEFFEN DU ÄR.TIDIGT I DEFFEN KAN DU TILLÅTA DIG ATT STEKA KYCKLINGEN ELLER FISKEN.
    äT DETTA MED 2-3 TIMMARS MELLANRUM.
    DU KAN ÄVEN ÄTA CA 1 GRAM/KG KROPPSV.. KOLHYD TEX FULLKORNSRIS ENDAST I MÅLTIDEN NÄRMAST INNAN TRÄNINGEN.DENNA MAT KAN DU ÄTA FRÅN DET ATT DU VAKNAR TILLS DU GÅR O LÄGGER DIG MED 2-3 TIM MELLAN.
    VAKNAR DU HUNGRIG PÅ NATTEN SÅ SMÄCK I DIG EN KYCKLINGFILE IGEN.
    ETT TIPS OM DU TYCKER DET ÄR TRÅKIGT ATT STÅ VID SPISEN ÄR ATT DU KÖPER EN STOR MÄNGD PORTIONSFÖRPACKNINGAR OCK SEDAN GÖR DU MÅNGA PORTIONER PÅ EN GÅNG SOM DU SEDAN FRYSER IN OCK SEDAN ÄR DET SNABBT O ENKELT ATT TA DEM FÄRDIGA.lAGA MAT TEX EN GÅNG I VECKAN.SK ÄTARDAGAR SKIPPAR DU DÅ FÖRLORAR DU BARA EN DAG.DÅ ÄR DET BÄTTRE ATT DU BÖRJAR MED TEX 10 ÄTARDAGAR PÅ RAD OCK SEDAN KÖR DU STRIKT I 10 VECKOR.DRICK RIKLIGT MED VATTEN.sKIPPA SALTET MOT SLUTET.äT MYCKET VITAMINER O MINERALER SAMT KALCIUM.
    sOM DU SER ÄTER DU VÄLDIGT LITE KOLHYDRATER.bEROENDE PÅ HUR LÅNGT DU KOMMIT I DEFFEN KAN DU OCKSÅ TA NÅGON PROTEINDRINK IBLAND TEX DIREKT EFTER TRÄNINGEN. LYCKA TILL ! TOBBE

TOTTA wrote:
    ”en massa versaler”

har Caps Lock fastnat?

Jag äter antingen fiberhavreröt kokt med kanel och kardemumma, ovanpå massor keso, lågkal. sylt (alt. upptinade bär) och mjölk.

Eller

kvarg blandat med lite lättyoghurt/mjölk och funlight och i med frusna bär. på med musli och lite russin. till det en knäckemacka med avocado eller ägg på.

Eller

gör jag en smoothie på kvarg, mjölk, lite kanel, frusna bär och antingen lite honung eller en banan. Knäckemacka till.

Nu blev jag hungrig!

Nilsjohan wrote:
    har Caps Lock fastnat?

Vad har Caps Lock med ämnet frukost eller kost att göra?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 35 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.