Frukost drinkar

Home Forums Matlagning och Recept Frukost drinkar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 59 total)
  • Author
    Eddie Vedder wrote:
    Nej det funkar inte, hur dricker du det?

Tråden handlar ju specifikt om just drinkar, d.v.s. olika sätt att få i sig mat utan att slippa äta den. Hur kan man då komma med just det tipset som trådens frågeställning syftar till att slippa?

Det går att mixa huhuhu

johan_tkd wrote:
    Passar under hela dagen!

500g kvarg.
    6dlvatten/mjölk
    2 skopor protein
    2ägg
    en banan
    2dl frusna bär
    2 dl havregryn

Mixa! Dela i två delar. Väldigt god!

Lät väldigt mättande =P

Ingen som har tips på en frukostdrink UTAN havregryn! Havregrynen lägger sig ju bara på botten och jag vill helst slippa ta fram stora sleven när jag vill ha en drickbar frukost!:p

Pressarn90 wrote:
    Ingen som har tips på en frukostdrink UTAN havregryn! Havregrynen lägger sig ju bara på botten och jag vill helst slippa ta fram stora sleven när jag vill ha en drickbar frukost!:p

Plocka bort havregrynen från något av recepten då.

Annars är ju stavmixer både billigt och väldigt bra för att mixa havregrynen. Hur mjöl av olika slag funkar i en sdåan här drink vet jag inte men min gissning är att det lägger sig som en deg i botten.;)

Pressarn90 wrote:

Detta slipper du om du har med en banan i drinken.
    just bananen gör att det blir lite fluffigt och mastigt ;-)

(Hade just ingen banan i lördags så då blev det bara skit av det hela o alla gryn hamnade på botten…)

6dl mjölk
    500gr kvarg
    Frysta bär
    Musli, själv kör jag med torkade frukter och russin i muslin
    Kakao (behövs inte men jag gillar choklad) :D

Shaka, dela i 2 delar och drick.

5 dl Minimjölk
    1 dl Lätt yoggi
    40 gram proteinpulver
    1 banan
    5 dl Havregryn
    2 råa ägg

Mixa och drick, ett råd är ju att inta det hela relativt fort så man slipper att havregrynen sjunker ned.
    Personligen dricker jag också minst 5 dl vatten efter min frukostdrink.

ante_ant wrote:
    5 dl Minimjölk
    1 dl Lätt yoggi
    40 gram proteinpulver
    1 banan
    5 dl Havregryn
    2 råa ägg

Mixa och drick, ett råd är ju att inta det hela relativt fort så man slipper att havregrynen sjunker ned.
    Personligen dricker jag också minst 5 dl vatten efter min frukostdrink.

råa ägg känns jäkligt onödigt. Stek dom och ät dom bredvid så tar du upp mer protein plus att du inte riskerar salmonella :)

JakobMinell wrote:
    råa ägg känns jäkligt onödigt. Stek dom och ät dom bredvid så tar du upp mer protein plus att du inte riskerar salmonella :)

Risken för salmonella är minimal. Visst är inte upptaget det bästa men fortfarande bättre än inga ägg alls. Och eftersom det rör sig om frukostdrinkar så är stekta ägg vid sidan inget alternativ.

Men VARFÖR öht äta råa ägg? Hellre ett par matskedar kesella, eller proteinpulver extra, + 1- 2 caps omega-3.
    Spar äggen till senare på dagen och koka eller stek dom.

diablo sueco wrote:
    Risken för salmonella är minimal. Visst är inte upptaget det bästa men fortfarande bättre än inga ägg alls. Och eftersom det rör sig om frukostdrinkar så är stekta ägg vid sidan inget alternativ.

Tro mig, att få salmonella är ett sånt helvete att en minimal risk borde avskräcka. Då kan man lika gärna öka lite på proteinpulvret i den drinken så ger det mer än de råa äggen. Och vad är det som säger att det är så omöjligt att steka ett par ägg och äta dom bredvid?

JakobMinell wrote:
    Och vad är det som säger att det är så omöjligt att steka ett par ägg och äta dom bredvid?

Okey, då är mitt bidrag till tråden: Hemmagjord hamburgare med mycket dressing, två kokta ägg och ett stort glas mjölk.

diablo sueco wrote:
    Okey, då är mitt bidrag till tråden: Hemmagjord hamburgare med mycket dressing, två kokta ägg och ett stort glas mjölk.

Ja, för det var ju en väldigt bra drink…. :nono:

diablo sueco wrote:

Hur gammal är du egentligen?

Hans drink innehöll rått ägg och jag avrådde honom från det och sa att man antingen steker, eller tillagar, ägget på något sätt eller så kan man lika gärna strunta i det. Sen att du kommer med dina kommentarer som är värdiga en speedad 12-åring, det får du stå för.

2 dl havregryn
    1 msk udo´s choice
    2 dl minimjölk
    1/2 dl vasslepulver

mixa..drick..väx

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 59 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.