Home › Forums › Matlagning och Recept › Frukost drinkar
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 januari, 2009 at 22:22 #503713Anonym anvandareMember
Min oldschooldrink:
50 gram vassle
40 gram havregryn
50 gram blåbär (frysta)
50 gram jordgubbar (frysta)
300 gram mjölkMin standardfrukost.
/ Calle
27 januari, 2009 at 07:49 #503714Anonym anvandareMemberIdag blev det styrka på morgonen så för att ha lite extra ork så blev det lite mer i dagens drink.
3dl mjölk
2 dl fiberhavregryn
1 banan
½ dl malto
1 dl vassle (ca 30g)
krossade linfrön
solroskärnor
lite kakaoGav lite extra ork men styrka på morgonen var lite kämpigare än mitt på dagen.
Det är väl en vanesak kanske.15 februari, 2009 at 11:04 #503715Anonym anvandareMemberBananer håller sig längre i frysen. Då kan man ha ett helt lager istället för en liten klase som tar slut så fort. Smaken blir mycket bättre, något åt glass hållet. Observera att det inte är rekommenderat att mixa med en budget mixer från tex. Rusta (jag har provat!) man får vad man betalar för som mycket annat.
Åter till min drink.
1-2 frysta bananer beroende på hur hungrig jag är. (Ekologiska givetvis)
50-60 g proteinpulver (just nu interActive whey, rekommendera ej pga. av kraftfull bismak av sötningsmedlet)
1,5 dl havregryn
1 dl andra frysta bär det som finns. Jordgubbar brukar vara så vattniga så det blir oftast björnbär dom har bra näringsvärde.
4-5 dl mjölkMycket hänger på mixern vad gäller mixa frysta bär, speciellt banan.
15 februari, 2009 at 12:49 #503716Anonym anvandareMemberBulk: 2dl Gainer Pro
2dl fiber havregryn
4dl Mellanmjölk
Deff: 2dl Whey-80 kan även blir 1dl slow-pro
1-5dl Fiber havregryn
4dl mellanmjölk
Har inget L-glutamin nu men brukade även trycka ner de.15 februari, 2009 at 18:36 #503717Anonym anvandareMember3dl havregryn, 5 dl mjölk och 1,5skopa whey. äre nån som bara kör så enkelt? smakar det satan eller äre gott? Förstår ju att det beror på vilken smak det är på proteinpulvret, men någon som testat detta? tänkte snart köpa en mixer nämligen och börja dricka i mig frukosten och tänkte om det där är en bra och god drink?
16 februari, 2009 at 14:56 #503718Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Det är väl inte så svårt att tänka ut? SMaken av HAvre, Mjölk och typ…jordgubb tillsammans?Jamen även om man gillar allt det så kan ju kombinationen skapa en heelt ny smaknyans
20 februari, 2009 at 21:37 #503719Anonym anvandareMember5 dl havre gryn
2 dl mjölk
3 dl Yoghurt
2 dl protein pulver (Vassle)
1-2 dl frysta hallon3 mars, 2009 at 16:11 #503720Anonym anvandareMemberSamma som jag ätit i ett halvår nu till frukost varje dag:
1dl Body Science kaseinprotein (Jordgubb)
3,5dl Havregryn
5dl Mjölk
1 bananÖön, öön i mixern.
7 mars, 2009 at 21:08 #503721Anonym anvandareMemberSnabb frågor,
är denna drinken allt ni har till frukost?
nyttig för även folk som inte träna?
går den göra kvällen innan? (Menar att det inte påverka smak o dylikt)8 mars, 2009 at 13:50 #503722Anonym anvandareMemberFlessa wrote:”nyttigt för folk som inte tränar?”Vad menar du med det? Det här handlar ju istort sett bara om havregryn och protein nermixat till en ”drink”. Det du häller i dig har fortfarande samma näringsvärden vare sig du tränar eller inte.
Skit samma blev lite förvirrad av allt läsande menade mer att man skulle göra sig av med sånt man stoppa i sig :p
8 mars, 2009 at 14:00 #503723Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Plocka bort havregrynen från något av recepten då.Annars är ju stavmixer både billigt och väldigt bra för att mixa havregrynen. Hur mjöl av olika slag funkar i en sdåan här drink vet jag inte men min gissning är att det lägger sig som en deg i botten.
Nu läste jag resten av tråden, men mjöl funkar utmärkt att blanda i drinken.
Mina drinkar brukar variera beroende på vad jag har hemma och beroende på när jag dricker den. basen brukar va mjölk, 1 banan, 1dl proteinpulver, därefter lite av varje som finns hemma, tex mjöl om jag vill ha den lite tjockare. frysta bär, glass och is är utmärkt för att snabbt få den lite kallare och mkt godare.6 maj, 2009 at 16:57 #503724Anonym anvandareMembernån som har förslag på nån kcal snål drink?
6 maj, 2009 at 19:46 #503725Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Använd dig av kalorisnåla produkter bara?Proteinpulver, vatten, minimjölk, fettsnål kvarg/cottage cheese. Använd råg istälet för havre etc. Skippa nötterna o.s.v.
Syftade mer på om folk hade färdiga recept så slipper expermentera allt för mycket innan får ihop en vettig drink
6 maj, 2009 at 20:34 #503726Anonym anvandareMemberRaaze wrote:nån som har förslag på nån kcal snål drink?2 dl vatten
2 dl fettfri kvarg
1 dl av valfritt proteinpulver
fun light efter smak6 maj, 2009 at 22:16 #503727Anonym anvandareMemberJakobMinell wrote:2 dl vatten
2 dl fettfri kvarg
1 dl av valfritt proteinpulver
fun light efter smakFettfri kvarg?
har du tips på märken? produkt? lite osäker på var jag hittar det.
bara hittat kesella genom googla men dem innehåller 7-10% fett :whistle: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.