Home › Forums › Matlagning och Recept › Frukost tips?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 september, 2007 at 10:37 #852495Anonym anvandareMember
jag har testat ett recept jag såg på en amerikansk byggsite…(man får väl inte nämna namn här va? )
i alla fall6 äggvitor
2.5 dl havregryn
2 skopor proteinpulver (vanilj, choklad, ta det du gillar)
kanelrör ihop allt till en smet och stek i teflonpanna. De blir lite tjockare än vanliga pannkakor men det var fasiken gott och mättande.
trodde inte alls det skulle kunna bli en smet av så lite vätska men det blev det!
6 september, 2007 at 10:42 #852496Anonym anvandareMemberJag har precis fått ner 2 dl gröt, 3 dl mjölk och 2 kokta ägg!
6 september, 2007 at 11:05 #852497Anonym anvandareMemberSanizz wrote:tjaaaa !!! Give me some frukost tips .. nu står de still i hjärnan :frust:Vitargo+proteinpulver:emo-thumb
Man blir pigg länge och mår ej illa.
6 september, 2007 at 11:33 #852498Anonym anvandareMemberDenna är inte dum:
– 2 hela ägg
– En skopa protte (vanilj)
– en ”dutt” kanel efter smak
– 10-15g krossade hasselnötter (el dyl)
– 3/4 dl havregryn
– 3/4 dl grahamsmjöl
– 1 dl mjölkHäll all skit i en bunke och vispa tills allt blandat sig.
Stek i olivolja på medelvärme 2-3 min på varje sida.
Byggarpannkaka!
6 september, 2007 at 19:26 #852499Anonym anvandareMemberPratade med Carina isaksson om frukost.
Hon rekomenderade en gröt som jag var tvungen att prova dagen efter.
Tyckte den var jäkligt god och mättande.
Nu vet jag inte om det var exakt så här hon gjorde med i stora drag i alla fall.Tar 1 dl havregryn
Sen skivar man ner en ½ banan. I med både havregryn och banan skivorna i en kastrull.
Kokar upp havregrynsgröten som vanligt enligt paketets beskrivning.
Sen tar man 6 st äggvitor som man vispar ganska hårt i en bunke eller vad man nu hittar.
När gröten har kokat ungefär halva tiden så häller man i äggvitorna i gröten och låter allt koka färdigt.
Jag tycker den var för jäkla god.Vet att hon har skrivit ut receptet i Body för ett tag sen. Men men prova om du vill.
6 september, 2007 at 20:07 #852500Anonym anvandareMemberEy, ingen som nämnt omelett ännu?
5-6 ägg
in i stekpannan
Klart
17 september, 2007 at 10:03 #852501Anonym anvandareMemberFrukost:
2st Ägg.
En kopp Té.
2st Grova fullkornsmackor med leverpastej och skinka.
En tallrik med Havregrynsgröt och 1skopa protein inblandat.
1 frukt. (päron)17 september, 2007 at 10:45 #852502Anonym anvandareMemberHavreringar, havrefras, skivad banan, valnötter, solrosfrön och mjölk…i valfria proportioner
Mycket gott, särskilt om mjölken är av det lite fetare slaget!:emo-thumb
18 september, 2007 at 11:39 #852503Anonym anvandareMemberJag har jätte svårt att få i mig frukost så tidigt på morgonen..
Tips..?
Brukar vanligtvis äta 2 kokta ägg 2dl prottedrink en macka med ost och skinka..19 september, 2007 at 11:33 #852504Anonym anvandareMembersh0w wrote:Jag har jätte svårt att få i mig frukost så tidigt på morgonen..
Tips..?Då tvingar man i sig!
Kunde inte heller få i mej nåt på morgonen förut, men om man vill växa, vilket jag också ville så fanns det inget annat o göra en att tvinga i sej skiten!
Nu kan jag inte längre vara utan gröten på morronen, verkligen njuter av den!19 september, 2007 at 17:25 #852505Anonym anvandareMembercruzze wrote:Då tvingar man i sig!
Kunde inte heller få i mej nåt på morgonen förut, men om man vill växa, vilket jag också ville så fanns det inget annat o göra en att tvinga i sej skiten!
Nu kan jag inte längre vara utan gröten på morronen, verkligen njuter av den!Haha tack! Jag har försökt och tvinga i mig det, men får kväljningar varje gång .. Får typ vänta 1-2h efter jag vaknat sen DÅ kan jag äta.. .. Men Proteindrink går alltid ner.. Men inte fast föda..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.