Home › Forums › Matlagning och Recept › Frysta grönsaker.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 mars, 2010 at 01:23 #496851Anonym anvandareMember
Hur tillagar ni dessa?
Själv kokar jag dem men blir för mycket vatten i grönsakerna, gillar inte det så mycket.24 mars, 2010 at 01:23 #68865Anonym anvandareMember24 mars, 2010 at 01:49 #496852Anonym anvandareMemberTinar upp dem i micro i någon minut bara.
Eller så wokar jag dem lite.Vadå da?
24 mars, 2010 at 07:12 #496853Anonym anvandareMemberVanilla wrote:Tinar upp dem i micro i någon minut bara.
Eller så wokar jag dem lite.Vadå da?
Kanske någon gör på något sätt där inte grönsakerna absorberar så mycket vätska, därför (:
24 mars, 2010 at 07:14 #496854Anonym anvandareMemberHäll inte på mer än vad som precis tcäker grönsakerna, koka kort tid och sila ordentligt.
24 mars, 2010 at 09:42 #496855Anonym anvandareMemberArmin wrote:Kanske någon gör på något sätt där inte grönsakerna absorberar så mycket vätska, därför (:Ahaa. Så pass. Micrar jag så brukar jag låta det svalna och sen klämmer jag ut vätskan lite.
24 mars, 2010 at 11:36 #496856Anonym anvandareMember*L.R* wrote:har du en stålsil funkar det att ställa den på kastrullen oxå och koka.Det tipset räcker.
Finns ingen anledning att köpa särskilda ångkokare om man inte är allmänt kåt på kökselektronik. Att koka vattnet i helt vanlig kastrull och låta t.ex. broccolin ligga i ett durkslas ovanpå räcker.
Det är dessutom kanom om man vill slå två flugor i en smäll. Exempelvis koka potatis i vattnet och så låter man broccolin ångkokas samtidigt.
24 mars, 2010 at 13:16 #496857Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Det tipset räcker.Finns ingen anledning att köpa särskilda ångkokare om man inte är allmänt kåt på kökselektronik. Att koka vattnet i helt vanlig kastrull och låta t.ex. broccolin ligga i ett durkslas ovanpå räcker.
Det är dessutom kanom om man vill slå två flugor i en smäll. Exempelvis koka potatis i vattnet och så låter man broccolin ångkokas samtidigt.
Det där tipset gillar jag! :emo-thumb
Har aldrig tänkt så långt faktiskt, brukar allt som oftast koka grönsakerna i micron!
24 mars, 2010 at 13:34 #496858Anonym anvandareMemberSteker dem i margarin med massa salt! Knaprigt och gott fifan!
24 mars, 2010 at 16:24 #496859Anonym anvandareMemberSchyssta svar allihop, det blir dock järnsilen, Eddies idé med potatis och broccoli, mums.
Tack för länken *L.R* hur funkar dem?24 mars, 2010 at 19:13 #496860Anonym anvandareMember*L.R* wrote:Man ställer den i kastrullen. Har vatten under den och grönsaker i den. Den är uppbyggd av flera flärpar så den går att fälla ihop och passar i flera kastruller.Grymt, precis som en järnsil.
25 mars, 2010 at 07:24 #496861Anonym anvandareMemberJojjep91 wrote:Steker dem i margarin med massa salt! Knaprigt och gott fifan!Då har du något att se fram emot de dagen du testar i smör. DÅ blir det gott oh du slipper beläggningen uppe i gommen som margarin ger!
Angående det sista var det lite skämtsamt och givetvis inget som sker för alla. Men jag upplever det i alla fall, någon obehaglig munkänsla när jag tvingats äta något som stekts i margarin, typ mat från storkök eller restaturang.
25 mars, 2010 at 07:54 #496862Anonym anvandareMemberArmin wrote:Hur tillagar ni dessa?
Själv kokar jag dem men blir för mycket vatten i grönsakerna, gillar inte det så mycket.Jag tinar upp mina i kylen 1 dag sedan steker jag mina grönsaker och kryddar med lite olika goda kryddor.. blir så sjukt gött
Eller så tinar jag bara upp och äta dom kalla, tycker inte dom är vattniga men jag tinar alltid upp dagen innan och så får de som sagt stå i kylen=)
25 mars, 2010 at 10:01 #496863Anonym anvandareMemberBlobas wrote:Jag tinar upp mina i kylen 1 dag sedan steker jag mina grönsaker och kryddar med lite olika goda kryddor.. blir så sjukt göttEller så tinar jag bara upp och äta dom kalla, tycker inte dom är vattniga men jag tinar alltid upp dagen innan och så får de som sagt stå i kylen=)
Haha, vilket projekt, du måste älska grönsaker
25 mars, 2010 at 14:39 #496864Anonym anvandareMemberÄger en hackman kastrull med ångkoksinsats. Ångar alla grönsaker!! färskpotatis bllir så mycket godare!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.