Home › Forums › Matlagning och Recept › Frysta grönsaker.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 mars, 2010 at 22:29 #496865Anonym anvandareMemberArmin wrote:Haha, vilket projekt, du måste älska grönsaker
Älska å älska men det skall intas dagligen i min diet och att varje dag hålla på och tina upp en massa frysta grönsaker som blir vattningaa och rätt så smaklösa på detta vis blir tråkigt i längden och har varken tid eller lust heller=)
Så därför har jag kommit på detta sätt för att slippa så mkt vatten i dom och man får krispiga grönsaker och inte sladdriga smaklösa ting som ligger på tallricken:D
Smaken är ju som baken dock och detta är ju bara hur jag gör för att få lite smak på grönsakerna=)26 mars, 2010 at 13:27 #496866Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Då har du något att se fram emot de dagen du testar i smör. DÅ blir det gott oh du slipper beläggningen uppe i gommen som margarin ger!Angående det sista var det lite skämtsamt och givetvis inget som sker för alla. Men jag upplever det i alla fall, någon obehaglig munkänsla när jag tvingats äta något som stekts i margarin, typ mat från storkök eller restaturang.
Margarin skyr jag som pesten.
Jag steker i smör, alternativt smör och olja. (raps, oliv)Smakmässigt går margarin och smör inte att jämföra.
Eller för att citera Anthony Bourdain
”Tänker du någonsin använda Margarin igen ber jag dig slänga denna bok, jag kan då helt enkelt inte hjälpa dig längre…”
26 mars, 2010 at 14:40 #496867Anonym anvandareMemberIndec wrote:Margarin skyr jag som pesten.Haha, jag vågade inte uttrycka mig så drastiskt men jag håller med. Använde det oftare förut men kan inte fatta varför längre. Men i mina ögon är det lika mycket ett moraliskt ställningstagande.
Jag hatar Unilever och jag hatar falsk och missvisande marknadsföring. Därefter kommer smakperspektivet och på tredje platrs näringen. Jag tror smör även ÄR nyttigare.
26 mars, 2010 at 14:46 #496868Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Haha, jag vågade inte uttrycka mig så drastiskt men jag håller med. Använde det oftare förut men kan inte fatta varför längre. Men i mina ögon är det lika mycket ett moraliskt ställningstagande.Jag hatar Unilever och jag hatar falsk och missvisande marknadsföring. Därefter kommer smakperspektivet och på tredje platrs näringen. Jag tror smör även ÄR nyttigare.
haha, jag håller med dig i varenda ord.
Det finns INGEN mat som smakar sämre med smör än med margarin.Även jag tror smör är bättre för oss!
23 april, 2010 at 13:09 #496869Anonym anvandareMemberBrukar använda mig av en skål med lite vatten i botten och in med allt i micron, sen låter jag den gå på max effekt i typ 3-4min, sen tar jag ut det och rör om och sen in igen lika länge. Blir riktigt bra
23 april, 2010 at 13:27 #496870Anonym anvandareMemberThinkbig wrote:Brukar använda mig av en skål med lite vatten i botten och in med allt i micron, sen låter jag den gå på max effekt i typ 3-4min, sen tar jag ut det och rör om och sen in igen lika länge. Blir riktigt braSamma här, så kokar jag alla mina grönsaker! Går fort, förlusten av vattenlösliga vitaminer blir inte lika stor som vid kokning i kastrull, sparar disk, miljövänligare och framförallt enklare. :up:
23 april, 2010 at 18:26 #496871Anonym anvandareMemberFryst broccoli på en plåt och in i ugnen med lite salt+peppar tills dom fått en fin färg. Servera med något proteinaktigt och en massa hummus.
24 april, 2010 at 00:14 #496872Anonym anvandareMembermicrar mina gröna bönor och sen fräser dem i pannan efter att jag har stekt klart mina köttfärsbiffar får man lite go’are smak på dem.
2 maj, 2010 at 00:29 #496873Anonym anvandareMemberGrenen wrote:Fryst broccoli på en plåt och in i ugnen med lite salt+peppar tills dom fått en fin färg. Servera med något proteinaktigt och en massa hummus.Det där lät inte fel! Blir och testa imorgon!
2 maj, 2010 at 20:27 #496874Anonym anvandareMemberJag hatar broccoli, men om man steker dom i ett gäng kryddor så hatar jag dom mindre.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.