Ge mig recept på en rejäl låda mat är ni snälla.

Home Forums Matlagning och Recept Ge mig recept på en rejäl låda mat är ni snälla.

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Alla som vill råda mig att använda sökfunktionen kan sluta läsa nu!

Jag vill ha något som är enkelt att tillreda och som räcker till två och ett halvt mål ungefär. Kör mycket bil i jobbet och ska äta det kallt. Tänker närmast på något i stil med kvarg/ägg/proteinpulver eller vad som kan vara gott att mixa ihop riktigt snabbt.

Berätta gärna hur mycket man ska ta av varje ingrediens och hur länge det ska micras m.m.

Absolut enklast, fast kanske inte så roligt, är att koka 15-20 ägg och ha med några mozzarellabollar (125g/st).

mikaelj wrote:
    Absolut enklast, fast kanske inte så roligt, är att koka 15-20 ägg och ha med några mozzarellabollar (125g/st).

Det lät ju iofs gott men magen kanske inte blir så glad på mig om den får 15 ägg om dagen? Men tro mig, jag ska testa ditt gourmetrecept inom kort. :)

Varken jag eller Eddie Vedder här på brädan har problem med den mängden ägg.
    Om man inte är allergisk eller sedan tidigare har gallbesvär (pga för lite fett i maten) ser jag inte vad som skulle kunna orsaka problem.

Annars är saker som överlever i värme bäst. Makrill i tomatsås och en tub majonnäs/mjukost, t.ex. Corned beef kommer färdigt i burkar och kan ätas kallt.

500g kvarg
    150g frysta jordgubbar
    1dl mjölk
    en skvätt fun light jordgubb
    är ett säkert kvarg recept!

Annars någon typ att kycklingsallad kanske? Är ju inte allt för mycket som behövs.
    Kyckling
    Sallad
    Majs
    Tomat
    Gurka
    Sen på med någon dressing.

kebbi: har du någon aning om hur mycket kcal de är i ditt recept ? låter skit gott!

den gamla hederliga ”Poundstone Shake’n”

Glenn Spänn wrote:
    Alla som vill råda mig att använda sökfunktionen kan sluta läsa nu!

Finns ju tom en sån tråd på förstasidan så inte ens sökfunktionen krävs ju. Du behöver lägga en sekund på att scrolla bara.

[http://forum.body.se/showthread.php?t=73243]

vf inte göra en rejälpasta sallad med kyckling avokado å ägg å grejer???
    Stek ihop något med ris/pasta och kött??? allt går å äta kallt, ett tips e chili corn carne……. mmMMMM!!! Något jag längtar varje vecka efter, mums.

kall lasagne är oväntat gott.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.