Home › Forums › Matlagning och Recept › Gi-frukost?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 augusti, 2006 at 12:52 #90833Anonym anvandareMember27 augusti, 2006 at 12:52 #980572Anonym anvandareMember
Någon som har något förslag på en gi-frukost för fas 1?
27 augusti, 2006 at 12:56 #980573Anonym anvandareMemberInnan någon annan gör det kan väl lika gärna jag poängtera att GI inte fungerar överhuvudtaget:)
Vill du ha anledningarna varför kan du kolla min artikel i BODY nummer 8…
27 augusti, 2006 at 13:05 #980574Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Innan någon annan gör det kan väl lika gärna jag poängtera att GI inte fungerar överhuvudtaget:)Vill du ha anledningarna varför kan du kolla min artikel i BODY nummer 8…
okej. då behöver jag inte lägga mera energi på att pröva det.
vet du någon som är bra på att lägga ett kost schema så man går ner i vikt? och ändå kan träna styrke utan att tapp för mycket energi.27 augusti, 2006 at 13:20 #980575Anonym anvandareMemberAnloy wrote:okej. då behöver jag inte lägga mera energi på att pröva det.
vet du någon som är bra på att lägga ett kost schema så man går ner i vikt? och ändå kan träna styrke utan att tapp för mycket energi.Om du söker runt lite här på forumet kommer du säkert hitta en hel del matnyttigt. Själva grundprincipen är dock enkel: Äter du färre kcal än du gör av med kommer du gå ner i vikt. Du får försöka hitta en nivå som är acceptabel så du har energi till att träna osv också.
Sen handlar det helt enkelt om att göra så mycket som möjligt av de kalorier man stoppar i sig. Se till att de kommer från grejer som kroppen har nytta av: Bra protein, näringsrika kolhydrater och bra fetter. Kanske låter lite gammalt och mossigt, men det är det som gäller:)
Givetvis kan man börja bli mer avancerad än så vad gäller sitt dietupplägg, men om man inte är en rutinerad tävlingsdeffande bodybuilder tjänar man oftast på att hålla det hela så basic och enkelt som möjligt. Äta mindre, röra på sig mer – och försöka äta nyttigt så man mår bra också.
Edit: Om du däremot är ute efter seriös hjälp, dvs om du vill anlita någon, så kan jag varmt rekommendera Joachim Bartoll som jag själv anser är mycket duktig.
27 augusti, 2006 at 13:21 #980576Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Om du söker runt lite här på forumet kommer du säkert hitta en hel del matnyttigt. Själva grundprincipen är dock enkel: Äter du färre kcal än du gör av med kommer du gå ner i vikt. Du får försöka hitta en nivå som är acceptabel så du har energi till att träna osv också.Sen handlar det helt enkelt om att göra så mycket som möjligt av de kalorier man stoppar i sig. Se till att de kommer från grejer som kroppen har nytta av: Bra protein, näringsrika kolhydrater och bra fetter. Kanske låter lite gammalt och mossigt, men det är det som gäller:)
Givetvis kan man börja bli mer avancerad än så vad gäller sitt dietupplägg, men om man inte är en rutinerad tävlingsdeffande bodybuilder tjänar man oftast på att hålla det hela så basic och enkelt som möjligt. Äta mindre, röra på sig mer – och försöka äta nyttigt så man mår bra också.
okej tack för tipset
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.