Gillar du smaken av tonfisk på burk?

Home Forums Matlagning och Recept Gillar du smaken av tonfisk på burk?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 41 total)
  • Author

[img=http://www.mbayaq.org/efc/living_species/organism_images/lsl_open_m159.jpg]

Försöker gång på gång intala mig att det är godare än vad det egentligen är :)

gillar å gillar. de blir bättre om man har nåt till men de gå ner utan problem neutralt också. (netto, 185g 6,75:-)

Alltså det vänder sig i magen bara jag känner doften….. osså ser det ut som kattmat. Så jag har inte ens kunnat smaka på det……..

mums, jag gillar det :-)

Om det ska vara så ska det vara av bra kvalité. Tex Ica´s tonfisk på burk är fräsch och god, lite dyrare men de är det värt! De billiga alternativ där de verkar stoppa i va fan som helst kan jag inte äta. Ibland ser man att de är fiskfjäll i de sämre varianterna, kan ju knappast vara bra för nån som vill sköta kosten…

mvh Boven

Jag håller med talare ovanför. ica´s tonfiskfilé är dyrare med mkt godare. Har köpt billigare burkar men då hittat ben i den.

Det beror på vilken tonfisk det handlar om. Abbas och ICA:s är riktigt goda, Euroshopper är fenor och slask, om man skall ta ytterligheterna.

King Grub wrote:
    Det beror på vilken tonfisk det handlar om. Abbas och ICA:s är riktigt goda, Euroshopper är fenor och slask, om man skall ta ytterligheterna.

Euroshopper och Eldorados kan nog även innehålla en och annan fiskare också…

Haha så sant som det är sagt. ICAs är ju dock så mycket mer prisvärd, 3 burkar för 27 kronor är helt ok. Man får tänka på att ABBA och ICA kör 150g dessutom, inte 125g.

Och för att helt avgöra saken: Tonfiskburkar utan snabböppning är inte ok! Jag skar mig på en vidrig Euroshopper-burk en gång och iom att burken är minst lika smutsig som dess innehåll var såret inte trevligt och störde mig en längre tid:evil:

Jovisst, jag

Blandar tonfisk med allt, makrill i tomatsås, sallad, dijon, curry, keso, chili, listan kan göras lång.

Testa Rigges Tonfiskburgare :emo-thumb SUPER GOA Kul att kunna variera denna Guds g

Hate the shit men äter en burk typ varannan dag & har gjort det sedan 1987…

ZONE

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 41 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.