Glass i stora lass

Home Forums Matlagning och Recept Glass i stora lass

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • Author

Jag brukar köra:

0.5-1dl dl soja desert vanilj
    0.5-1dl soja desert choklad
    0.5-1dl protein pulver (valfri smak, helst vanilj/choklad)
    1 mosad banan

Smakar ungefär som en banana-split, brukar ofta äta den här mixen efter träning. Man kan även slänga ner en sked minikeso.

Blir inte konsistens ”isig”?

Jag brukar göra det så enkelt för mig att jag bara mixar frysta bär/frukter med lite mjölk, och sötningsmedel. Klart att sleva in på en minut typ!!

Här har vi en variant med galiamelon och hallon :up:

Jo så gjorde jag också förut, minimjölk går att få ruskigt fluffig! Men man blir riktigt fylld i magen av det:|

Milia wrote:
    Jo så gjorde jag också förut, minimjölk går att få ruskigt fluffig! Men man blir riktigt fylld i magen av det:|

Perfekt att dieta på.

Säger bara Gamla stans glass bar :P
    men ditt recept ska jag testa , är galen i glass :)

Rundqvist wrote:
    vilket fint underlägg :p

Men efter du mixat det. sätter du inte in det i frysen då? Hur får du annars glass konsistensen ? :|

Hi hi… Tack, det är Barbapapa :)

Nejdå, det behöver inte in i frysen. Bären är ju frysta, så det blir glass-konsistens automatiskt. Ta inte för mycket mjölk bara, då blir det för löst.

Supet gott!!!

Jag blanade 1 burk kesella, lite mjölk, 1 skopa vanlij proetin och frysta jordgubbar!!!

Jag är helt såld + att sommaren är räddad

Sara wrote:
    Jag brukar göra det så enkelt för mig att jag bara mixar frysta bär/frukter med lite mjölk, och sötningsmedel. Klart att sleva in på en minut typ!!

Här har vi en variant med galiamelon och hallon :up:

Det där lät gott och som en bra nyttig dessert.. det måste testas någon dag

snuttan347 wrote:
    Säger bara Gamla stans glass bar :P
    men ditt recept ska jag testa , är galen i glass :)

hhaa, var dit förra sommaren, var inte dåliga glassar där int.. Gå dit efter träningen och köpt sig en 8 kulors glass med chokladboll på toppen:P

mm skulle vara nått..:)

mixa frysta jordgubbar ihop med lite sprite zero, blir som sorrbe kallt men gott en varm sommardag…

åhhh min nya favo avdelning på forumet… massor med god recept och jag som ällllllssskar glass, detta måste provas.

Detta verkar inte dumt alltså … blir att ila ner till butiken och handla lite frysta bär imorrn :)

vad finns det för sötnigsmedel förutom socker och finns det nyttiga eller rättare sagt finns det några som är nyttigare än socker?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.