Home › Forums › Matlagning och Recept › Glass i stora lass
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 augusti, 2006 at 06:25 #653337Anonym anvandareMemberlett1 wrote:vad finns det för sötnigsmedel förutom socker och finns det nyttiga eller rättare sagt finns det några som är nyttigare än socker?
Slå på stevia på nätet. Det anses nyttigt – men är dock förbjudet att säljas här i affärer – men inte förbjudet på nätet
ngn rot om jag inte minns fel..
å dyrt.
men eftersom det är grymt sött så behövs bara liteI asien använder man stevia för fullt. Där är det inte förbjudet – dock är sötningsmedel det där.
Det har varit lite trend i att äta mat ”för den självläkande människan” sedan den boken kom. rent, naturligt..
Hon som har skrivit boken och startat det här med naturlig mat rekomenderar stevia. Värt att kolla upp!NU TILLBAKS TILL GLASSEN
25 augusti, 2006 at 07:24 #653338Anonym anvandareMemberAvocado-glass (snott från: [http://www.nlife.se/2006/01/avocadoglass.html])
4 portioner2 mogna bananer
1 apelsin. Bara saften
1 mogen avocado
Lägg in oskalade bananer i frysen i ca 1,5 timme. Skala bananerna och skiva dem. Gröp ur allt kött ur avocadon och lägg det i en matberedare eller mixer. Börja mixa. Lägg ner skivor av fryst banan samtidigt som du mixar, en efter en. Häll sist ner apelsinsaften och blanda väl. Allt bör gå snabbt. Skeda sedan upp glassen i skålar. Garnera med ex hallon och blåbär och servera direkt.Provade igår – svingott, särskilt med valnötter på!
3 september, 2006 at 22:43 #653339Anonym anvandareMemberSara wrote:Jag brukar göra det så enkelt för mig att jag bara mixar frysta bär/frukter med lite mjölk, och sötningsmedel. Klart att sleva in på en minut typ!!Här har vi en variant med galiamelon och hallon :up:[/QUOTE
Ser riktigt smarrigt ut4 september, 2006 at 11:45 #653340Anonym anvandareMemberAngående stevia, finna att köpa på örtagubben i stockholm. Finns både flytande, pulver och torkade blad!
2 november, 2006 at 22:54 #653341Anonym anvandareMemberSara wrote:Jag brukar göra det så enkelt för mig att jag bara mixar frysta bär/frukter med lite mjölk, och sötningsmedel. Klart att sleva in på en minut typ!!Här har vi en variant med galiamelon och hallon :up:
Provade den dära för ett tag sen, suuuuuuper smarrigt för att vara så enkelt och fettsnålt
:emo-thumb
fortsätt komma med tips om hur man man göra en diet lite godare
4 november, 2006 at 17:58 #653342Anonym anvandareMember2 äggvitor som vispas hårda
1 burk lättkesella
sötningmedel efter smak
frysta eller tinade bär.rör ihop och frys eller ät som det är
5 november, 2006 at 21:36 #653343Anonym anvandareMemberTa en hyfsat rak banan & skala den.
Tryck in en glasspinne i den.
Rulla i chokladproteinpulver.
In i frysen 30 min.
Gooooood & nyttig glasspinne.2 juli, 2007 at 11:19 #653344Anonym anvandareMember200g Frysta jordgubbar
30g Optimum 100% Whey Protein (Jordgubb)
½ dl Vatten
2 st Kapsyler Fun Light RasberryMix allt till en jämn smet me stav mixer..
Färdigt att äta2 juli, 2007 at 22:01 #653345Anonym anvandareMemberDen här brukar jag ”göra” när jag är sugen på glass.
[img=http://static.twoday.net/feng/images/magnum_mandel.jpg]Ingredienser
15 kr och en butik2 juli, 2007 at 23:19 #653346Anonym anvandareMemberAmen 2 that brother! :nod Fast jag brukar använda Lejonet och Björnen allt som oftast som ”butiksingrediens” eller Hemglassbilen med sin Mövenpick Maple Walnut
3 juli, 2007 at 19:36 #653347Anonym anvandareMemberVeronicaSöderman wrote:200g Frysta jordgubbar
30g Optimum 100% Whey Protein (Jordgubb)
½ dl Vatten
2 st Kapsyler Fun Light RasberryMix allt till en jämn smet me stav mixer..
Färdigt att ätaTesta detta fast med mango och vanligprotein o utelsut funlight… mmmm krämigt!
3 juli, 2007 at 20:38 #653348Anonym anvandareMemberJa visst e den god
Mango vanilj de låter musmigt..
Jo jag hoppar oxå fun lighten ibland,, så brukar jag ta hallon eller blåbär istället för jordgubbar å de funkar oxå :emo-thumb Bara fantasin som kan sätta gränser egentligen:)28 april, 2009 at 00:18 #653349Anonym anvandareMemberFör att slippa få glassen isig så ta ut den ur frysen efter ett par timmar och kör den i matberedaren sen tillbaka in. Upprepa gärna detta en gång till efter ytterligare ett par timmar.
28 april, 2009 at 02:04 #653350Anonym anvandareMemberFan en normalstor glass ligger ju på runt 2-400kcal, gå en extra promenad eller uteslut något annat ur kosten en solig dag om det är så viktigt. En glass är en glass och i mina ögon är det nästan heligt. Att försöka efterlikna en glass med hjälp av vatten och proteinpulver får mig verkligen att förstå hur ohälsosamt det är att fastna för mycket i denna värld.
/Gustaf, ska äta en glass imorgon bara för att.
28 april, 2009 at 14:32 #653351Anonym anvandareMemberDen här tråden gillar jag… Vist glass kanske inte är ”onyttigt” men det är alltid bra med nyttigare och bättre alternativ till glassen.
Det går bra att göra glass utan glassmaskin. bara ta ut den och rör om under infrysningen så blir den inte isig.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.