Glass i stora lass

Home Forums Matlagning och Recept Glass i stora lass

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 31 through 36 (of 36 total)
  • Author
    Gustaf Lindberg wrote:
    Fan en normalstor glass ligger ju på runt 2-400kcal, gå en extra promenad eller uteslut något annat ur kosten en solig dag om det är så viktigt. En glass är en glass och i mina ögon är det nästan heligt. Att försöka efterlikna en glass med hjälp av vatten och proteinpulver får mig verkligen att förstå hur ohälsosamt det är att fastna för mycket i denna värld.

/Gustaf, ska äta en glass imorgon bara för att.

:emo-thumb Kunde inte sagt det bättre själv! Ibland undrar man om det är ett forum för ätstörningar?

Tobbe K wrote:
    :emo-thumb Kunde inte sagt det bättre själv! Ibland undrar man om det är ett forum för ätstörningar?

Håller med :emo-thumb Träna hårt och må bra, men glöm inte att leva!
    Verkar som en hel del 16-17 åringar sitter o väger sin mat varenda måltid… kul eller?! Nu blev jag med sugen på glass :D

Har ett recept på en man inte behöver frysa :)

250 gram frysta jordgubbar
    Några deciliter grädde
    Lite vaniljsocker
    1-2 ägg

Mixa och njut =) Som ni kan läsa på receptet så har jag inga exakta siffror, bara att höfta lite ;)

Adolfsson wrote:
    Håller med :emo-thumb Träna hårt och må bra, men glöm inte att leva!
    Verkar som en hel del 16-17 åringar sitter o väger sin mat varenda måltid… kul eller?! Nu blev jag med sugen på glass :D

Inte jag, steker fläsk i smör. Finns inget bättre än stekt sidfläsk, äkta sådan.

MATTI wrote:
    Inte jag, steker fläsk i smör. Finns inget bättre än stekt sidfläsk, äkta sådan.

Då är vi två! + att jag tuggar bacon i stället för tuggummi och borstar tänderna med milkshake, precis dom råden Homer Simpson fick när han skulle öka i vikt… ;)

Inget fel att unna sig en glass, men var tvungen att testa iaf då jag hade allt hemma.

250g jordgubbar
    250g 1% kvarg
    1dl doublepro choklad

Mixade ihop och lät det stå i frysen nåra timmar, vart riktigt gott! Vanilj eller någon fruktsmak på proteinet hade säkert blivit bättre dock.

Viewing 6 posts - 31 through 36 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.