Glassreceptet i BK?

Home Forums Matlagning och Recept Glassreceptet i BK?

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Ngt sommarnummer vill jag minnnas, juni eller juli kanske. Baserat på lättkesella, jordgubbar, citron och sötningsmedel. Någon som kan lägga upp proportionerna?

Ngn som provat? Nimrod

Nimrod wrote:
    Ngt sommarnummer vill jag minnnas, juni eller juli kanske. Baserat på lättkesella, jordgubbar, citron och sötningsmedel. Någon som kan lägga upp proportionerna?

Ngn som provat? Nimrod

Skulle också vilja veta! Låter gött!

Nimrod wrote:

Ngn som provat? Nimrod

Jag antar att det är detta recept du letar efter:
    STRAWBERRY STRONG
    250 g lättkesella
    200 g färska jordgubbar
    1 st citron
    1 msk sötningsmedel tex ; Hermesetas strö
    citronmeliss till garnering
    Riv citronskalet fint och pressa ut juicen ur ena halvan.Blanda alla ingredienser(spara några jordgubbar till garneringen) och mixa grovt.
    Ställ i frysen. Efter ca 3 timmar är det klart. Servera med färska jordgubbar och garnera med citronmeliss.
    (Tips byt ut jordgubbarna mot tex hallon, mango eller frukt eller bär)

Näringsvärde per portion:
    Energi 70 kcal Energifördelning:
    protein 8 g 50 %
    fett 1 g 6 %
    kolhydrater 7 g 44 %

:emo-thumb

Här är ett enkelt recept på glass som görs superfort.
    Ta upp frysta bär (tex jordgubbar, hallon, blåbär eller vad du vill ha) tina dem lite i micron men bara lite ,lite.
    Lägg dem i en mixer tillsammans med en burk kesella. kör. Smaka av med något sötningsmedel och sleva i dig.

Måste röras om en gång i halvtimmen när den står i frysen!! Är jättegott! Prova!=)

Precis det jag syftade på, Tack!! Tänkte tom vara så seriös att jag skaffar en glassmaskin, apropå röra om under frysningen…

Klockrent. Måste provas någon gång.

miss monroe wrote:
    Jag antar att det är detta recept du letar efter:
    STRAWBERRY STRONG
    250 g lättkesella
    200 g färska jordgubbar
    1 st citron
    1 msk sötningsmedel tex ; Hermesetas strö
    citronmeliss till garnering
    Riv citronskalet fint och pressa ut juicen ur ena halvan.Blanda alla ingredienser(spara några jordgubbar till garneringen) och mixa grovt.
    Ställ i frysen. Efter ca 3 timmar är det klart. Servera med färska jordgubbar och garnera med citronmeliss.
    (Tips byt ut jordgubbarna mot tex hallon, mango eller frukt eller bär)

Näringsvärde per portion:
    Energi 70 kcal Energifördelning:
    protein 8 g 50 %
    fett 1 g 6 %
    kolhydrater 7 g 44 %

:emo-thumb

En fråga hur får du det till 8g protein bara? mini portioner? borde väll bli 33g protein från kesellan? eller ialfall hälften om man vill ha en liten portion 8)

Jag tycker att Fever`s fluff blir mer glasslikt än något med kesella bara man använder lätt frusna bär

Perholmkvist wrote:
    En fråga hur får du det till 8g protein bara? mini portioner? borde väll bli 33g protein från kesellan? eller ialfall hälften om man vill ha en liten portion 8)

Hallå:
    Jag har inte räknat ut detta. det var någon som efterlyste receptet som fanns i ett nr av Bodytidning . Jag skrev av från tidningen , men ja nog ser det snålt ut, märkligt.:)

Förmodligen är det uträknad per portion och inte per 100g

Ja, det är endast en liiiten portion! (Receptet är för 4 st port) Var bara tänkt som en liten efterrätt i reportaget men man kan självfallet äta en större portion som mellanmål tex!

….. Kommer garanterat & testas ! Låter supergott ! /stoffe

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.