God sockerfri sylt till morgongröten?

Home Forums Matlagning och Recept God sockerfri sylt till morgongröten?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author

Gillar oxå BOB’s sockerfria hallonsylt! Men frysta blåbär och hallon i är inte dumt heller…

Pontus_H wrote:
    BOB gör en god och sockerfri sylt, den är endast sötad med sukralos och inehåller druvjuice från det bär eller frukt den är gjord på. Smaken är ju olika men jag gillar den. Speciellt hallon.

Ger 55 kcal per 100 gram och 570 grams burkar finns att köpa oss samtliga Ica handlare.

Jo men sukralos är ju så bra för naturen..

Ville bara påpeka, skall inte säga att jag själv alldrig köper sukralos sötade saker men jag försöker..:up:

Det är inte mycket som är bra för naturen i dag.

Kör du bil?
    Fixar du håret?
    Använder du påsar?
    Ska jag fortsätta……?

Pontus_H wrote:

Kör du bil?
    Fixar du håret?
    Använder du påsar?
    Ska jag fortsätta……?

Med människor som dig lär ju knappast miljöutvecklingen gå åt rätt håll i alla fall.

Du resonerar alltså som så att idag finns mycket i våra livsvanor som är negativt för miljön så vi bör sluta bry oss helt?

Jag resonerar så här – Sukralos är nog inte det som gör störst skada på naturen. Anledningen till min kommentar var att jag tyckte det var onödigt att ta upp.

Trådskaparen ville ha tipps på god sylt inte tipps på hur man räddar miljön.

Over and OUT.

Pontus_H wrote:

Kör du bil?
    Fixar du håret?
    Använder du påsar?
    Ska jag fortsätta……?

Exakt, egentligen borde man bara gå och dö :)

Nej då, men många bäckar små :up:

Pontus_H wrote:
    Jag resonerar så här – Sukralos är nog inte det som gör störst skada på naturen. Anledningen till min kommentar var att jag tyckte det var onödigt att ta upp.

Trådskaparen ville ha tipps på god sylt inte tipps på hur man räddar miljön.

Over and OUT.

Förstår vad du menar…

russin, linfrön och solroskärnor är en favorit annars :)

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.