Goste smoothie

Home Forums Matlagning och Recept Goste smoothie

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Efter middagen kände jag mig väldigt söt sugen därför tänkte jag ut ett recept till en smoothe att hälla i sig för att dämpa suget.

Testa de här:

lättkesella
    cocos proteinpulver
    lite blåbärs youghurt
    banan

mums

var köper du cocos proteinpulver? låter gott

Ett annat tips är:
    Frysta jordgubbar
    Lättkesella
    Fun light jordgubb
    Solrosfrön

Värm gubbarna i ugnen i ca 20 min. Blanda kesella och saften ordentligt så det nästan blir fluffigt. Rör därefter ner fröna.
    Häll slutligen upp gubbarna med saften i röran och rör runt försiktigt.
    :P

Jag köper de via gymmet som jag jobbar på. Märket ”maximize” Pro 85 heter det. Testa :)klockrent!!!

Mirre wrote:
    Ett annat tips är:
    Frysta jordgubbar
    Lättkesella
    Fun light jordgubb
    Solrosfrön

Värm gubbarna i ugnen i ca 20 min. Blanda kesella och saften ordentligt så det nästan blir fluffigt. Rör därefter ner fröna.
    Häll slutligen upp gubbarna med saften i röran och rör runt försiktigt.
    :P

Låter grymt gott men är det en smothie eller gör du det i en form?

Jag brukar mixa ½ burk lättkesella, 1-2 dl minimjölk, ca 100-150g frysta jordgubbar och sötningsmedel. Blir riktigt gott!! Supermumsigt att ha som yoghurt tillsammans med müsli Åt det 2 ggr i lördags :P

Måste komma med ett litet inlägg. Köpte en mixer (blender) som skulle klara av att krossa is och frusta bär, men icke. Den gick sönder efter ca. 1 månads användning. Köpte sedan en ny (annat märke) och den håller än så länge. Frusta bär tär ganska hårt. Hur gör ni? Har för vana att skölja dom lite under varmt vatten först nu..

/R

ytterligare en god smoothie:)

Frysta jordgubbar
    kesella
    1 skopa vanilj proteinpulver
    fun light saft (tropisk)
    1 msk kanel
    Lite minimjölk :)
    is
    MIXA
    jätte smarro:P

robbieboy wrote:
    Måste komma med ett litet inlägg. Köpte en mixer (blender) som skulle klara av att krossa is och frusta bär, men icke. Den gick sönder efter ca. 1 månads användning. Köpte sedan en ny (annat märke) och den håller än så länge. Frusta bär tär ganska hårt. Hur gör ni? Har för vana att skölja dom lite under varmt vatten först nu..

/R

Jag mixar frysta bär direkt utan att tina dom med stavmixer, den håller än så länge iallafall, haft den över ett år åtminstone… men med stora frysta jordgubbar så kan det nog vara bra att tina lite först…

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.