Gröt-tråden

Home Forums Matlagning och Recept Gröt-tråden

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 16 through 28 (of 28 total)
  • Author

Hur så att säga ”onyttigt” är risgrynsgröt i jämförelse med havregrynsgröt?

2,5 dl fiberhavregryn
    4 dl vatten
    micra i 3,5 min

rör i 1 burk tonfisk i vatten
    skivar sen på 1 rött äpple
    sen lite kanel..
    sen har man på en skivad apelsin
    och som topping har man antingen lättkesella eller naturell lättyoghurt :emo-thumb

Skogshuggarn wrote:
    2,5 dl fiberhavregryn
    4 dl vatten
    micra i 3,5 min

rör i 1 burk tonfisk i vatten
    skivar sen på 1 rött äpple
    sen lite kanel..
    sen har man på en skivad apelsin
    och som topping har man antingen lättkesella eller naturell lättyoghurt :emo-thumb

Ser jätteäckligt ut…OCH honom kysser jag sen!!!!!!

aa som alla ni andra har jga också börjat tröttna på ”vanlig” havregrynsgröt.. ska testa med att blanda med ägg kakao å allt ni skrivit :emo-thumb

de jag undrar över är om jag kan ta Gainer pro i gröten? 😮

manneee wrote:
    de jag undrar över är om jag kan ta Gainer pro i gröten? 😮

drick gainern blandad med mjölk eller vatten brevid eller häll den över gröten efter att den är klar… blir enklast å bäst så.

alle wrote:
    drick gainern blandad med mjölk eller vatten brevid eller häll den över gröten efter att den är klar… blir enklast å bäst så.

okok :D testar jag de ;D kanske ngt ägg också :emo-thumb

Jag har oftast russin och aprikosbitar i. När gröten är klar blandar jag i lite frysta blåbär, hallon och björnbär.

olle wrote:
    Jag har oftast russin och aprikosbitar i. När gröten är klar blandar jag i lite frysta blåbär, hallon och björnbär.

e det inte rätt mkt socker i frysta blåbär å sånt? har fått för mig de så äter inte så mkt sånt men om de inte är så mkt socker så skadar de ju inte :D de e ju svin gott ;D

manneee wrote:
    e det inte rätt mkt socker i frysta blåbär å sånt? har fått för mig de så äter inte så mkt sånt men om de inte är så mkt socker så skadar de ju inte :D de e ju svin gott ;D

Jag äter osockrade bär. Om du menar fruktsocker är det inte något problem, bär är nyttigt och gott.

aa då får man väl dra iväg å köpa bär då :D

Just nu kör jag denna:
    1dl fiberberikade havregryn
    1,5dl vatten
    1st äggvita
    1st skivad banan

Ner i mixern och mixa det ordentligt, in i micron, ut ur micron.
    Sen på med sojamjölk, blandar runt så mjölken går in i gröten, sen på med kanel, blanda runt igen, som topping så häller jag på blåbärssoppa ”utan tillsatt socker” :emo-thumb

Jag brukar använda olkia sorters krämer att hälla på gröten det funkar fint:) blir faktist gottit

Sir Klabbe wrote:
    Kan man koka äggvitan med gröten om man inte vill mixa/microa skiten?

det går säkert, har inte provat faktiskt, men pröva och berätta för oss andra hur det gick :)

Viewing 13 posts - 16 through 28 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.