Home › Forums › Matlagning och Recept › Hemmagjord (eller köpt) riktigt god sås?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 september, 2006 at 16:20 #89772Anonym anvandareMember23 september, 2006 at 16:20 #959012Anonym anvandareMember
Behöver recept på en riktigt god sås :pop: – typ bearnaise, men också andra riktigt goda såser fungerar. Den behöver ej vara mager, och ej hemmagjord heller för den delen. Så, – Vad brukar ni festa med när ni ska fylla tunnbröd med köttfärs och smaskig sås? Och var går dessa smaksättare isåfall att köpa? (Kanske någon som har ett bra förslag på pulversås rent utav?).
24 september, 2006 at 04:20 #959013Anonym anvandareMembercreme fraiche + bea sås pulver => nyttigt alternativ kontra vanligt beasås, inte alls äckligt
26 september, 2006 at 14:42 #959014Anonym anvandareMemberKolla upp Arabiska och Indiska såser. Dom har många baserade på yoghurt som är nästan helt fett- och sockerfria och jättegoda. Det finns mer än bara curry i Indien. Jag använder ofta bara vanlig yoghurt rakt upp och ner. Passar till nästan allt.
Och Kesella såklart. Men den börjar jag tröttna på nu.
26 september, 2006 at 14:48 #959015Anonym anvandareMemberEnklaste är väl att blanda yoghurt eller kesella med någon typ av hackade örter. Koriander t ex. Annars kan man ju alltid steka skivade äpplen i curry och blanda med någon vätska. Päron, sweet chili och valnötter är ett annat förslag.
26 september, 2006 at 17:10 #959016Anonym anvandareMemberHaha! Kul det här…man ber om en FET sås,och får en massa lightvarianter;) Visserligen bra att ha i kokboken de också, men var inte dessa jag söker just nu:)
Måste dock, efter att jag letat såser på Willys, ändå tipsa er alla om en naturligt mager sås som bara är SÅÅÅ god:) ”Biggans vitlökssås” (Flaskan ser halvskabbig ut, men guud vicken sås!). Endast 70 kalorier per hundra gram, och inget socker, då den är baserad på yoghurt.
Vare sig ni är on eller off, så MÅSTE ni testa denna fantastiska träningsås!26 september, 2006 at 21:18 #959017Anonym anvandareMemberAtt mixa avokado med creme fraiche eller yoghurt och valfria kryddor är ju gott. Jag brukar ta örtsalt och vitlökspulver, eller hackad rödlök.
26 september, 2006 at 21:22 #959018Anonym anvandareMemberolle wrote:Enklaste är väl att blanda yoghurt eller kesella med någon typ av hackade örter. Koriander t ex. Annars kan man ju alltid steka skivade äpplen i curry och blanda med någon vätska. Päron, sweet chili och valnötter är ett annat förslag.he he. Jo, precis Indiska och Arabiska recept.
8 oktober, 2006 at 14:59 #959019Anonym anvandareMemberJag brukar köra matlagningsyoghurt, keso, kessella, olja eller lätt creme fraiche som bas. Sen blandar jag i olika dip/sås pulver. Tex, tsatsiki, vitlök, bearnaise, örter etc. Är ju bara kalla såser men det funkar till det mesta. Ganska fettsnålt med.:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.