Home › Forums › Matlagning och Recept › Hemmagjord gainer
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 december, 2005 at 14:44 #1049361Anonym anvandareMemberNetCurse wrote:Jag vet många som har oboy i sina återhämtningsdrinkar, och det funkar för dem, för mig också.
Funkar och funkar… Man dör ju inte, men… Det finns bättre alternativ säger dom bara.
30 december, 2005 at 15:23 #1049362Anonym anvandareMemberarcher wrote:Funkar och funkar… Man dör ju inte, men… Det finns bättre alternativ säger dom bara.Ja det finns det säkert. Jag sa inte att det var det ultimata, men det funkar.
7 januari, 2006 at 17:15 #1049363Anonym anvandareMemberEn sak jag undrar när det kommer till dextro o proteindrink.. hur mycket dextro ska man lassa i per kg kroppsvikt m.m?
12 januari, 2006 at 14:48 #1049364Anonym anvandareMemberDå styrketräning tömmer kolhydratsdepåerna först så fixar jag denna drink efter ett roligt men tungt o svettigt pass;
1 dl BODYSCIENCE protein pulver
1 banan
1 dl fiberberikat havregryn
1 ägg
3 dl vattenär att rekommendera :emo-thumb då det smakar väldigt gott och har gjort mig VÄÄÄldigt stark :bb2:
12 januari, 2006 at 15:40 #1049365Anonym anvandareMemberVoldemaahr wrote:En sak jag undrar när det kommer till dextro o proteindrink.. hur mycket dextro ska man lassa i per kg kroppsvikt m.m?Beror helt på mål med träningen, hur mycket kolhydrater man har råd med totalt under dagen, typ av träningspass osv. Det enda jag kan säga generellt är att ju hårdare pass desto mer kolhydrater efter:)
För övrigt är malto att föredra framför dextro tycker jag personligen. Kräver mindre vatten för att bli isotont och ger snabbare glykogeninlagring (om än marginellt).
12 januari, 2006 at 15:42 #1049366Anonym anvandareMemberVitargo ger givetvis ännu snabbare glykogeninlagring för övrigt, om man nu vill ha det allra bästa. Men då är priset också ett annat;)
13 januari, 2006 at 18:58 #1049367Anonym anvandareMemberjag kan ett skitbra recept som är mycket bättre än alla proteintillskott och grejjer folk köper. Du vet sojamjöl? det är skitbra och det innehåller mycket protein ,om du vill ha mer protein blanda i en banan med mjölk plus sojamjölet så kommer det bli supergott!
13 januari, 2006 at 19:45 #1049368Anonym anvandareMemberamouna wrote:jag kan ett skitbra recept som är mycket bättre än alla proteintillskott och grejjer folk köper. Du vet sojamjöl? det är skitbra och det innehåller mycket protein ,om du vill ha mer protein blanda i en banan med mjölk plus sojamjölet så kommer det bli supergott!Hehe bättre som i bättre smak isf, för funktionsmässigt är det inte bättre;)
19 januari, 2006 at 09:50 #1049369Anonym anvandareMemberDen enda ”regel” jag l
19 januari, 2006 at 13:02 #1049370Anonym anvandareMemberolle wrote:Den enda ”regel” jag lärt mig är att inte ta mer än ca 60 gram druvsocker i drinken efter träning. Jag blir riktigt illamående av mer.
Att göra gainer med sojamjöl förstår jag inte alls. Det smakar så unket om det inte är tillagat. Däremot blandar jag det gärna i gröt och bröd. Bra aminosyreprofil och billigt.Det kan vara för att det blir för hög koncentration glukos i förhållande till vatten. Är ganska känslig själv i magen och reagerar starkast på sackaros, vilket inte är den ultimata återhämtningen heller.
Men om du vill prova med mer än 60g druvsocker kan jag tipsa om att blanda ut det med ännu mer vatten! Eller vänta ca 20 min innan du häver i dig det sista. :up: Lite skonsammare för magen!
19 januari, 2006 at 13:37 #1049371Anonym anvandareMemberF
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.