hemmagjord ”gainomax”

Home Forums Matlagning och Recept hemmagjord ”gainomax”

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • Author
    Rasmus Andersson wrote:
    Jag trodde aldrig att jag skulle säga det men, jag tror inte ens att fun-light kan göra detta gott. :

Kvantitet min vän, kvantitet… :D

Robert Svensson wrote:
    Står du bakom lagret fun-light som det lär behövas? :D

Haha, precis.
    En stor flaska kostar runt 17 kronor, var beredd att öppna bufferten framöver.
    :D

Skämtar ni eller? :D

Bland det godaste jag vet är att mixa banan, ägg och sedan lite mjölk. Det blir ännu godare med en tsk vanilj.

Jag förutsätter att det är 6-7 tsk vetekli som ska vara i shaken? För 1 dl vetekli tror jag inte att någon vill få i sig i ett svep.

Tips att ha några droppar citron i så håller den sig längre, om man vill spara i kylskåp.

Rodders wrote:
    Se upp med äggen som sagt!

År 2004 fick jag i mig bakterien Campolybakter av råa ägg vilket ledde till en nervsjukdom som gjorde att jag tappade 10 kg i vikt, fick börja gå med rullator efter två veckors total förlamning/orkeslöshet.

tack för tipset! Du har övertalat mig med..:emo-thumb
    /sebbe

filippp wrote:
    för er som kanske bor själv och betalar maten osv själv,men jag bor fortfarande hos mina föräldrar så dom betalar,så det blir billigare för mig :D

oj!det visste jag inte om!

Sermonellan finns inte så mkt i sverige men åker du till Danmark, tyskland, då ska man passa sig för ägg finns mkt sånt där, I sverige är % mkt mkt mindre

råa ägg ush, du får nog sluta kolla på rocky filmerna ^^

Sveriges ägg är oftast testade för sånt har jag för mig. Jag läste något sådant, men risken finns ändå att du får i dig det.
    Som de andra skrivit, 50% av proteinet i ägg tas upp om det inte reds innan. Testa istället kesella, röd mjölk, socker, banan och lite proteinpulver. Kanske en skvätt saft. Det blir mymsigt ;)

någon som har nått annat förslag istället för ägg, i hans hemmagjorde ”gainomax”?

Schone wrote:
    någon som har nått annat förslag istället för ägg, i hans hemmagjorde ”gainomax”?

Mer vanlig mjölk, sojamjölk eller proteinpulver

Schone wrote:

Keso, kesella, havregryn eller tonfisk :emo-thumb

Om du ska göra din egna ”gainomax” varför köper du inte bara en liter mjölk och blandar med Oboy? Garanterat billigare och godare och mer protein.

Sid wrote:
    Om du ska göra din egna ”gainomax” varför köper du inte bara en liter mjölk och blandar med Oboy? Garanterat billigare och godare och mer protein.

Haha +1:D

Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.