Home › Forums › Matlagning och Recept › Hemp Protein Powder
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 februari, 2006 at 14:20 #85264Anonym anvandareMember23 februari, 2006 at 14:20 #866431Anonym anvandareMember
Är det någon som har ätit det här mycket innehållsrika proteintillskott. Tog min första drink idag och det smakade inte gott….
Vad ska jag blanda med??
Det är ju liksom ingen smak tillsatt. Men bara nyttigheter samt alla bra aminosyror….
Någon som har tips om hur man får i sig detta utan att grimasera?
Se efter själva och beställ på;
reidarsson.se
/Sockerconny
24 februari, 2006 at 07:34 #866432Anonym anvandareMembersockerconny wrote:Är det någon som har ätit det här mycket innehållsrika proteintillskott. Tog min första drink idag och det smakade inte gott….Vad ska jag blanda med??
Det är ju liksom ingen smak tillsatt. Men bara nyttigheter samt alla bra aminosyror….
Någon som har tips om hur man får i sig detta utan att grimasera?
Se efter själva och beställ på;
reidarsson.se
/Sockerconny
Nu har jag ju själv inte smakat detta, men ngt jag verkligen gillar är att köra protteshaken i mixer med ca 1dl mindre vatten/minimjölk än vad som rekommenderas, 5 isbitar, ca 1dl frysta osockrade bär (Willy’s blåbär/hallon).. Beror ju på om man går på diet eller inte. Gör du det så är det kanske mer att föredra med lite kanel&ingefära istället för de frysta bären:up: Det blir fluffigt&gott.. Lycka till! Frida/ MM Sports
24 februari, 2006 at 12:52 #866433Anonym anvandareMemberVArför köpa ett pulver som kostar 285 kr kilot när det bara innehåller 50% protein och smakar illa?
24 februari, 2006 at 15:29 #866434Anonym anvandareMemberJa det har du kanske rätt i Vincent. Mycket pengar och illa smakar det.
Nä det var så att jag fick tipset av min svägerska och va lite intresserad av att testa. Det innehåller ju i stort sett alla aminosyror man vanligtvis tar i ytterligare tillskott. Så lite extra för pengen får man ju men det är klart att det känns inte som om jag gjorde något kap med tanke på smaken….
27 februari, 2006 at 04:04 #866435Anonym anvandareMembersockerconny wrote:Ja det har du kanske rätt i Vincent. Mycket pengar och illa smakar det.Nä det var så att jag fick tipset av min svägerska och va lite intresserad av att testa. Det innehåller ju i stort sett alla aminosyror man vanligtvis tar i ytterligare tillskott. Så lite extra för pengen får man ju men det är klart att det känns inte som om jag gjorde något kap med tanke på smaken….
Vassle innehåller alla aminosyror, det smakar gott, kostar 50% mot det du köpt, innehåller 80% mer protein mm.
Klart man kan prova saker, men just detta tillskott tror jag inte alls på23 december, 2006 at 14:51 #866436Anonym anvandareMemberJag funderar på att byta ut mitt vanliga smör till hampasmör.. innehåller inte lika mycket fett + massa protein och fettet e nyttigare
har beställt en burk ska se omd et smakar gott också..
30 januari, 2007 at 16:24 #866437Anonym anvandareMemberVincent wrote:VArför köpa ett pulver som kostar 285 kr kilot när det bara innehåller 50% protein och smakar illa?Kilopriset beror naturligtvis på vilken förpackning man väljer, den minsta förpackningen är inte avsedd för storförbrukare.
Smaken brukar användas som argument FÖR hampaproteinet, så din kommentar förvånar mig lite. Vi tar alltid ett par skopor hampaprotein på morgonfilen i min familj, för den goda smakens skull.
Jag har hört en obekräftad teori om varför olika människor upplever smak olika: Hampaproteinet ligger på neutralt pH medan vi människor ofta avviker p.g.a alla sura livsmedel. Desto längre från neutralt pH man ligger, desto starkare upplever man smaken från ett neutralt livsmedel. Jag har dock inte lyckats få det bekräftat, men det är en intressant teori!
30 januari, 2007 at 16:52 #866438Anonym anvandareMemberhur beställer man om man inte har kreditkort, och inte kan faxa beställningen?
30 januari, 2007 at 19:44 #866439Anonym anvandareMemberSrednq wrote:hur beställer man om man inte har kreditkort, och inte kan faxa beställningen?Det går bra med ett vanligt mail också
30 januari, 2007 at 21:49 #866440Anonym anvandareMembergabriel
är du galen,. 150spänn me frakt för 285gr smör,! helt galet mycket pengar för så lite smör i mitt tycke.7 februari, 2007 at 16:29 #866441Anonym anvandareMemberBaxster wrote:gabriel
är du galen,. 150spänn me frakt för 285gr smör,! helt galet mycket pengar för så lite smör i mitt tycke.mamma betalde xD för ett sånt startpaket men det va inte så gott eller gott o gott det smakade i princip ignet.. men det såg väldigt osmakligt ut xD
så gav bort det.. däremot smakade ju hampafrön på påse gott
la i gröten också va gott
19 mars, 2007 at 09:51 #866442Anonym anvandareMemberTorbjörn Reidarsson wrote:Kilopriset beror naturligtvis på vilken förpackning man väljer, den minsta förpackningen är inte avsedd för storförbrukare.Smaken brukar användas som argument FÖR hampaproteinet, så din kommentar förvånar mig lite. Vi tar alltid ett par skopor hampaprotein på morgonfilen i min familj, för den goda smakens skull.
Jag har hört en obekräftad teori om varför olika människor upplever smak olika: Hampaproteinet ligger på neutralt pH medan vi människor ofta avviker p.g.a alla sura livsmedel. Desto längre från neutralt pH man ligger, desto starkare upplever man smaken från ett neutralt livsmedel. Jag har dock inte lyckats få det bekräftat, men det är en intressant teori!
Finns det någon större förpackning då?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.