Hjälp med lax!

Home Forums Matlagning och Recept Hjälp med lax!

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Har laxfileer att äta, och så har jag lite vitt vin kvar från helgen som jag skulle vilja använda till matlagningen (snarare för tillredning än som dricka).

Har ni något riktigt gott att föreslå? Det får gärna vara lite mer avancerat.

smoke that shit!

Salus wrote:
    Har laxfileer att äta, och så har jag lite vitt vin kvar från helgen som jag skulle vilja använda till matlagningen (snarare för tillredning än som dricka).

Har ni något riktigt gott att föreslå? Det får gärna vara lite mer avancerat.

Tja ..antingen ungsteker du dem med lite citronpeppar och salt samt gör en sås på fiskfond,dill och ditt vita vin.
    Eller så gör du en gratängsås på grädde ,parmesan och ditt vita vin. Steker laxen i kuber först,lägger sedan dem i en ugnsäker form och på med gratängsåsen(har du lite räkor någonstans i frysen ta med dom) och så lite gratängost över det hela. Servera med pressad kokt potatis.

Drick vinet och låt inspirationen flöda :)

JakobMinell wrote:
    Drick vinet och låt inspirationen flöda :)

:D

Lioness wrote:
    Tja ..antingen ungsteker du dem med lite citronpeppar och salt samt gör en sås på fiskfond,dill och ditt vita vin.
    Eller så gör du en gratängsås på grädde ,parmesan och ditt vita vin. Steker laxen i kuber först,lägger sedan dem i en ugnsäker form och på med gratängsåsen(har du lite räkor någonstans i frysen ta med dom) och så lite gratängost över det hela. Servera med pressad kokt potatis.

Tack för det :)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.