HJälp mig med frukostar

Home Forums Matlagning och Recept HJälp mig med frukostar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 37 total)
  • Author

Hej alla!

JAg är inte nån frukostmänniska men har förstått det viktiga med den. Nu till saken vad fn ska man stoppa i sig som är lätt och enkelt. Min hjärna går på sparlåga på morgonen:| Är 189 lång och väger 90 kg .Jag vill upp till 100 inom rimlig tid. Snälla ge lite tips och inspiration.

Vad sägs om lite gröt, ägg, mackor?

Havregrynsgröt skulle man ju kanske kunna pressa ner …ägg tar för lång tid, men en macka till då, grovt bröd med ost eller nåt….

Allra enklast är väl havregrynsgröt, en skivad banan och en proteindryck som hälls ovanpå :up: Snabbt, näringsriktigt och mums!

Jag tar 3 dl vatten 2 dl fiber havregryn 1 banan och toppar det med 1-2 dl protein ner i en chaker fram med stavmixen blanda ca 1 min och så dricka skit gööööööt :emo-thumb

2dl rågflingegröt koka med kanel 2 msk.. toppa med nötter och en halv hackad avokado ..häll på micro w activ protein 1 dl.. kannon :up: sen kan du ju ta ett par ägg till det …..

Mvh Stefan

Tack verkligen! Måste lära mig att käka ordentligt på morgonen ska pröva allt ni hittils har skrivit.:up: :buttrock:

Om du är trött på mornarna så kan du ju koka ägg kvällen innan, brukar själv koka för flera dagar åt gången.
    Fixar även gröten på kvällen, blandar ihop allt utom vattnet, o blandar färdigt på morgonen. Förbereder kaffebryggaren på kvällen.
    Skönt att bara trycka på ett par knappar på morgonen så är allt klart… :emo-thumb

2,5 dl havregryn, 20 gram protein och 3 dl minimjölk. i en mixer. drick och njut :)

Min frukost just nu..
    En skål.
    I den har jag
    2.5 dl havregryn
    Russin
    Honung
    Prottepulver
    En banan
    Sylt
    och
    Mjölk

ok gör ett litet recepthäfte med allt ni skickar som låter rimligt…ska pröva på en ny frukost aldeles snart.

tack:pop:

Aldrig hört att man ska ta proteindrinken på gröten, måste prova
    men jag äter typ bara 1 skål med gröt, för att vara exakt så äter jag AXA´s fiberberkade havregryn:
    1 dl havregryn
    2 dl vatten
    0,5 krm salt

Det är det ända jag äter, är det för lite? ser att vissa äter båda gröt, ägg och macka… :|
    Tacksam för svar!

Vispade äggvitor som blandas med havregrynsgröt. mkt protte å kolisar däri!

Glöm inte fettet ”viktigt” nötter eller avokado fiskolja mm…..:)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 37 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.