HJälp mig med frukostar

Home Forums Matlagning och Recept HJälp mig med frukostar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 37 total)
  • Author
    FitnessWannabe:) wrote:
    Ja Linda Fodor äter de till frukost, så jag tycker de borde va en bra frukostgröt:D

japp det är många som äter det till frukost :D

FitnessWannabe:) wrote:
    Jo de e säkert sant..
    Men de e inta alla som e lika grymma som Linda8)

nope alla har vi våra förebilder och idoler :)

Min frukost består av:

80 g havregryn som kokas tillsammans med ett skalat och hackat äpple till en gröt efter det dricker jag en proteindrink. Så här har det nästan alltid sett ut på morgonen de senaste 18 månaderna.

mvh

havregrynsgröt blandat med kvarg och nötter + kanel är också förjäkligt gottt :)

m0berg wrote:
    Aldrig hört att man ska ta proteindrinken på gröten, måste prova
    men jag äter typ bara 1 skål med gröt, för att vara exakt så äter jag AXA´s fiberberkade havregryn:
    1 dl havregryn
    2 dl vatten
    0,5 krm salt

Det är det ända jag äter, är det för lite? ser att vissa äter båda gröt, ägg och macka… :|

Tacksam för svar!

Om du inte går på diet så verkar det lite lite med en dl gröt.. tänk på att det är på morgonen man ska äta stor frulle.. öka till minst 2 dl. testa rågflingor bättre värden i lägg på två matskedar kessella på med kanel kanongott.. ät ägg också ..lite nötter avokado..

japp frukosten är viktig, av dagens matintag ska frukosten utgör ca 30% !

Stefan Gasslander wrote:
    Glöm inte fettet ”viktigt” nötter eller avokado fiskolja mm…..:)

Jag brukar äta gröt med lättmjölk, kanel och lite honung + en prottedrink med lite linfröolja i så att jag får i mig just lite fett.

Bra för vikt nedgång!:emo-thumb

Stefan Gasslander wrote:
    Om du inte går på diet så verkar det lite lite med en dl gröt.. tänk på att det är på morgonen man ska äta stor frulle.. öka till minst 2 dl. testa rågflingor bättre värden i lägg på två matskedar kessella på med kanel kanongott.. ät ägg också ..lite nötter avokado..

Nej det här är ingen diet :p Men om man börjar äta mera typ som du säger, man kommer inte att gå upp i fettvikt då eller?

m0berg wrote:
    Nej det här är ingen diet :p Men om man börjar äta mera typ som du säger, man kommer inte att gå upp i fettvikt då eller?

Nej du behöver fett ”bra fett” ..inte bara kolisar och protte… snarare ökar det din förbränning..:)

jag värmer alltid gårdagens middag, idag blev det pasta och tonfisksås till frukost.

Min frukost e följande
    havregryns gröt av 3dl havregryn
    dubbel whey protte drink whey-80
    2 fiber mackor fazers god i kvadrat.

934kcal 30% protein 14% fett 56% kolhydrater.

Har börjat käka frulle ordentligtt nu och mår mycket bättre. Havregrynsgröt eller havregryn i mixern med proteinpulver går hur bra som helst. Har till och med börjat med att göra fullkornsmackor på morgonen. Frukosten kan bli ännu bättre men det är en bra början,

OK, alla jag har samma problem, dvs jag har skit svårt att äta på morgonen! Och detta har jag löst på detta sätt………jag tar 2dl havredryck+1 banan+1/2 mango+1dl havregryn+lite lättfil och mjölk sen har jag i ca 50gram protte pulver och toppar av med lite bär………sen åker allt detta ner i mixer och blir som typ smotti………..sen går jag å smuttar på detta tills den är slut! är detta en bra lösning

att röra på sig, ex.vis en kort promenad innan frukost brukar få igång hungern ;)

Ahh gå ut och promenera …har faktiskt en hund som jag ändå måste ”vrida ur” inna jobbet. ¨Hårt när man inte är morgonmänniska:frust: :|

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 37 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.