HJälp mig med frukostar

Home Forums Matlagning och Recept HJälp mig med frukostar

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 31 through 37 (of 37 total)
  • Author

Fan jag avundas er som klarar att få i er denhär maten på morron! Ja vill oxå! :(

Moranarna är alltid ett helvete för min del med, dels vaknar jag alltid sent (eller jag vaknar i tid, men e påtok för bekväm (se slö) av mig för o gå upp då, utan drar mig en stund..) O när de väl e dax o äta så finner jag inget motiverande alls, det blir typ nån macka o nån banan o mjölk, sen iväg.

Proteindrinkarna känns så tunga på morrn ,segt o dricka osv :S.
    Äta går knappt alls, så de är väl till o börja mixa drinkar o förska hälla i sig, vad kan ni rekomendera?

De proteinpulver jag har i hyllan justnu är:

cocoschoklad (minns ej fabrikat)
    mintchoklad .- dahlblads
    bananchoklad- Dahlblads
    Jordgubb – dahlblads (smakar kräkmedel..)
    hallon Isopure (skum smak på den me)
    Tropical – Peptipower

Vad kan man blanda dessa med? =)

Mr_c wrote:
    Fan jag avundas er som klarar att få i er denhär maten på morron! Ja vill oxå! :(

Moranarna är alltid ett helvete för min del med, dels vaknar jag alltid sent (eller jag vaknar i tid, men e påtok för bekväm (se slö) av mig för o gå upp då, utan drar mig en stund..) O när de väl e dax o äta så finner jag inget motiverande alls, det blir typ nån macka o nån banan o mjölk, sen iväg.

Proteindrinkarna känns så tunga på morrn ,segt o dricka osv :S.
    Äta går knappt alls, så de är väl till o börja mixa drinkar o förska hälla i sig, vad kan ni rekomendera?

De proteinpulver jag har i hyllan justnu är:

cocoschoklad (minns ej fabrikat)
    mintchoklad .- dahlblads
    bananchoklad- Dahlblads
    Jordgubb – dahlblads (smakar kräkmedel..)
    hallon Isopure (skum smak på den me)
    Tropical – Peptipower

Vad kan man blanda dessa med? =)

Jordgubb protein brukar jag blanda med yoghurt och ha hallon i med lite mysli. Chokladen kan man blanda med havregrynsgröt, och minchoklad med banan kanske :)?

vikki wrote:
    Jordgubb protein brukar jag blanda med yoghurt och ha hallon i med lite mysli. Chokladen kan man blanda med havregrynsgröt, och minchoklad med banan kanske :)?

Ah =), vad för yogurt brukar du ha? Naturell eller nån vanilj..? =) O frysta hallon..? Färska hallon e ju förjävla gott, men de är ont om dom justnu ^^

Kan tyvärr inte äta gröt =(, jag klarar inte konsistensen.

Hmm..mintchoklad o banan kanske går bra ihop =). Ska man ha i nått mer? För de ska ju endå vara som frukost så =).

Ta o knalla iväg o köpa en schyst mixer också, en sån i stål o glas ^^

Sam jr wrote:
    Min frukost just nu..
    En skål.
    I den har jag
    2.5 dl havregryn
    Russin
    Honung
    Prottepulver
    En banan
    Sylt
    och
    Mjölk

DAMN! ;)

Hur äter du allt då? Har du flytande honung? va för protein? (smak), skivar bananen eller va gör du?

Hehe de låter MASSIVT! :emo-thumb

Mr_c wrote:
    Ah =), vad för yogurt brukar du ha? Naturell eller nån vanilj..? =) O frysta hallon..? Färska hallon e ju förjävla gott, men de är ont om dom justnu ^^

Kan tyvärr inte äta gröt =(, jag klarar inte konsistensen.

Hmm..mintchoklad o banan kanske går bra ihop =). Ska man ha i nått mer? För de ska ju endå vara som frukost så =).

Ta o knalla iväg o köpa en schyst mixer också, en sån i stål o glas ^^

brukar köra på vanlig naturell yoghurt, den lätta varianten från arla! okej om du inte gillar att ha gröt i så mixa i lite musli kanske? låt fantasin flöda, höhö ”!

Jag experimenterade fram en supergod och nyttig frukost idag!

I hade jag:

¤ 6 äggvitor
    ¤ 2 små morötter (1 stor går lika bra)
    ¤ 1 tsk chillisås
    + massa olika kryddor . (jag hade grillkrydda, salt, svartpeppar, oregano, vitlökspulver, curry)

Gör så här: Riv morötterna och bland med äggvitorna i en skål. Klicka i chillisåsen och tillsätt kryddor efter smak. Stek i lite olja i en liten stekpanna.

Mumms! :)

Mr_c wrote:
    DAMN! ;)

Hur äter du allt då? Har du flytande honung? va för protein? (smak), skivar bananen eller va gör du?

Hehe de låter MASSIVT! :emo-thumb

Haha jag äter med sked =)
    Nä men seriöst så använder jag flytande hånung, och det är ett vassleprotein jag använder (isolat) för att jag e laktosintolerant, Jordgubbssmak. Japp bananen skivas ner i det hela =)

Bara att njuta av

Viewing 7 posts - 31 through 37 (of 37 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.