Home › Forums › Matlagning och Recept › HJälp mig med frukostar
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 november, 2006 at 20:14 #944199Anonym anvandareMember
Fan jag avundas er som klarar att få i er denhär maten på morron! Ja vill oxå!
Moranarna är alltid ett helvete för min del med, dels vaknar jag alltid sent (eller jag vaknar i tid, men e påtok för bekväm (se slö) av mig för o gå upp då, utan drar mig en stund..) O när de väl e dax o äta så finner jag inget motiverande alls, det blir typ nån macka o nån banan o mjölk, sen iväg.
Proteindrinkarna känns så tunga på morrn ,segt o dricka osv :S.
Äta går knappt alls, så de är väl till o börja mixa drinkar o förska hälla i sig, vad kan ni rekomendera?De proteinpulver jag har i hyllan justnu är:
cocoschoklad (minns ej fabrikat)
mintchoklad .- dahlblads
bananchoklad- Dahlblads
Jordgubb – dahlblads (smakar kräkmedel..)
hallon Isopure (skum smak på den me)
Tropical – PeptipowerVad kan man blanda dessa med?
19 november, 2006 at 20:34 #944200Anonym anvandareMemberMr_c wrote:Fan jag avundas er som klarar att få i er denhär maten på morron! Ja vill oxå!Moranarna är alltid ett helvete för min del med, dels vaknar jag alltid sent (eller jag vaknar i tid, men e påtok för bekväm (se slö) av mig för o gå upp då, utan drar mig en stund..) O när de väl e dax o äta så finner jag inget motiverande alls, det blir typ nån macka o nån banan o mjölk, sen iväg.
Proteindrinkarna känns så tunga på morrn ,segt o dricka osv :S.
Äta går knappt alls, så de är väl till o börja mixa drinkar o förska hälla i sig, vad kan ni rekomendera?De proteinpulver jag har i hyllan justnu är:
cocoschoklad (minns ej fabrikat)
mintchoklad .- dahlblads
bananchoklad- Dahlblads
Jordgubb – dahlblads (smakar kräkmedel..)
hallon Isopure (skum smak på den me)
Tropical – PeptipowerVad kan man blanda dessa med?
Jordgubb protein brukar jag blanda med yoghurt och ha hallon i med lite mysli. Chokladen kan man blanda med havregrynsgröt, och minchoklad med banan kanske ?
19 november, 2006 at 23:01 #944201Anonym anvandareMembervikki wrote:Jordgubb protein brukar jag blanda med yoghurt och ha hallon i med lite mysli. Chokladen kan man blanda med havregrynsgröt, och minchoklad med banan kanske ?Ah , vad för yogurt brukar du ha? Naturell eller nån vanilj..? O frysta hallon..? Färska hallon e ju förjävla gott, men de är ont om dom justnu ^^
Kan tyvärr inte äta gröt , jag klarar inte konsistensen.
Hmm..mintchoklad o banan kanske går bra ihop . Ska man ha i nått mer? För de ska ju endå vara som frukost så .
Ta o knalla iväg o köpa en schyst mixer också, en sån i stål o glas ^^
20 november, 2006 at 00:47 #944202Anonym anvandareMemberSam jr wrote:Min frukost just nu..
En skål.
I den har jag
2.5 dl havregryn
Russin
Honung
Prottepulver
En banan
Sylt
och
MjölkDAMN!
Hur äter du allt då? Har du flytande honung? va för protein? (smak), skivar bananen eller va gör du?
Hehe de låter MASSIVT! :emo-thumb
20 november, 2006 at 10:06 #944203Anonym anvandareMemberMr_c wrote:Ah , vad för yogurt brukar du ha? Naturell eller nån vanilj..? O frysta hallon..? Färska hallon e ju förjävla gott, men de är ont om dom justnu ^^Kan tyvärr inte äta gröt , jag klarar inte konsistensen.
Hmm..mintchoklad o banan kanske går bra ihop . Ska man ha i nått mer? För de ska ju endå vara som frukost så .
Ta o knalla iväg o köpa en schyst mixer också, en sån i stål o glas ^^
brukar köra på vanlig naturell yoghurt, den lätta varianten från arla! okej om du inte gillar att ha gröt i så mixa i lite musli kanske? låt fantasin flöda, höhö ”!
26 november, 2006 at 19:08 #944204Anonym anvandareMemberJag experimenterade fram en supergod och nyttig frukost idag!
I hade jag:
¤ 6 äggvitor
¤ 2 små morötter (1 stor går lika bra)
¤ 1 tsk chillisås
+ massa olika kryddor . (jag hade grillkrydda, salt, svartpeppar, oregano, vitlökspulver, curry)Gör så här: Riv morötterna och bland med äggvitorna i en skål. Klicka i chillisåsen och tillsätt kryddor efter smak. Stek i lite olja i en liten stekpanna.
Mumms!26 november, 2006 at 19:25 #944205Anonym anvandareMemberMr_c wrote:DAMN!Hur äter du allt då? Har du flytande honung? va för protein? (smak), skivar bananen eller va gör du?
Hehe de låter MASSIVT! :emo-thumb
Haha jag äter med sked
Nä men seriöst så använder jag flytande hånung, och det är ett vassleprotein jag använder (isolat) för att jag e laktosintolerant, Jordgubbssmak. Japp bananen skivas ner i det helaBara att njuta av
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.