HPHF diet, tips på livsmedel!

Home Forums Matlagning och Recept HPHF diet, tips på livsmedel!

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Här hittar du kanske något::)

[http://www.pagina.se/filer/Kostprogram%20för%20LCHF.pdf]

Jag har inte själv läst eftersom kosten ifråga inte är något jag själv planerar äta men det kan säkert finnas bra tips för dig. Just detta är ju LCHF men vill du ha mer protein är det ju bara att öka den delen lite och minska lite på fettet jämfört med tipsen där.

Sen kan du ju alltid ta med fet fisk, som makrill och lax. Ifall du vill ha lite variation.

_Rocky_ wrote:
    Sen kan du ju alltid ta med fet fisk, som makrill och lax. Ifall du vill ha lite variation.

+1 på den. Själv brukar jag inte köra så mycket på rött kött. Bacon kan det bli en gång i veckan och kanske köttfärs. Annars gillar jag mest ägg och kyckling. Nötter är bra mellanmål.

J.v.K wrote:
    kommer inleda min High Protein, High Fat diet för att gå så hård det bara är möjligt. nu till livsmedel.

Frukost
    middag
    kvällsmat

är de mål som kommer att ätas.

Livsmedel:
    mina främsta proteinkällor är tänkt att vara vassle, kotlett, karré & ev. nötfärs.
    fettkällor: mjölk, bacon, margarin.
    (en STOR portion grönsaker äts till middagen)

låter det bra/dåligt i era öron? jag är osäker huruvida fettet i bacon är bra eller dåligt, likadant margarin fettet. alla åsikter är välkomna, har inte börjat dieten ännu. sitter och bollar med planeringen bara.

Mvh :up:

vet inte om den där dieten ska vara helt kolhydratlös eller? tänkte på mjölken som innehåller endel kolisar..

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.