Home › Forums › Matlagning och Recept › Hur kan ni äta tonfisk?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 april, 2006 at 23:56 #1008276Anonym anvandareMemberWolfen wrote:Jag fattar inte detta ”tvång” att käka tonfisk.. ”Ät tonfisk – bygg muskler” eller vadå?
Köp lite proteinpulver eller nått.Ifall det inte smakar gott- ät inte!
Smakar det smaskens- ät!För mig är det inte mycket svårare än så.
Mvh Wolfen.
P.s wtf is kvarg?
Kom nu inte och förstör vårt gnäll:nono: ..oops vår diskussion menar jag. Vi är alla väldigt stolta för att vi hatar tonfisk men ändå äter det, det tyder på en stark karaktär och på att man är hardcore. Så det så
14 april, 2006 at 00:27 #1008277Anonym anvandareMemberWolfen wrote:Jag ber så mycker om ursäkt.
Jag är bara bitter för att jag sitter hemma och nördar på forumet, medans alla polare är ute och dricker öl:(
Ska genast åka till Statoil och köpa 10 burkar tonfisk, köra dem i mixern med lite proteinpulver och en folköl och sedan sitta och njuta framför tv`n.Btw, wtf is kvarg?
Det är någon jävla dessertkessella som vissa roar sig med att köpa på LIDL och sedan förstör med funlight och kanel. Med andra ord ät hellre keso:emo-thumb
14 april, 2006 at 00:51 #1008278Anonym anvandareMemberRubriken ”hur kan ni äta tonfisk” bör man egentligen tänka på ur en etisk synpunkt… Tonfisken är ett utdöende släkte och många av dem olika arterna är idag tyvärr kraftigt hotade från överfiske och andra faktorer som människan åstakommit.
14 april, 2006 at 01:00 #1008279Anonym anvandareMemberKesella består av kvarg. Kesella är bara Arlas produktnamn.
Och köp för guds skull inte dessertkesella. Om du inte har ätardag såklart . Den innehåller 10 ggr så mycket fett. Men jag kanske missuppfattade det hela?
Jag är inget Lidlefan, men Lidles kvarg har lite mindre fett och lite mer protein, iofs marginella skillnader. Så jag skulle inte kalla det dessertkesella.
14 april, 2006 at 01:12 #1008280Anonym anvandareMemberDomPe wrote:Kesella består av kvarg. Kesella är bara Arlas produktnamn.Och köp för guds skull inte dessertkesella. Om du inte har ätardag såklart . Den innehåller 10 ggr så mycket fett. Men jag kanske missuppfattade det hela?
Jag är inget Lidlefan, men Lidles kvarg har lite mindre fett och lite mer protein, iofs marginella skillnader. Så jag skulle inte kalla det dessertkesella.
Det finns kesella med 1% fett också, den är 10 ggr godare än Lidls även fast Lidls är billig
14 april, 2006 at 01:18 #1008281Anonym anvandareMemberJa smaken är väl upp till var och en. Min tjej gillar Lidles kvarg bättre än Kesellan. Själv köper alltid Kesella 1%.
Och att Kesella finns i 1%-igt utförande ansåg jag vara lite underförstått.
14 april, 2006 at 01:21 #1008282Anonym anvandareMemberDomPe wrote:Ja smaken är väl upp till var och en. Själv köper alltid Kesella 1%.Och att det finns Kesella 1% var lite underförstått. Dessertkesella tycker jag är den med 10% och ev. smak.
Du menar dom smaksatta?..typ jordgubb/lime ?
Om det är dom du menar så är det 7.5% fett i dom ja,,dom är nog inge vidare nyttiga, massa socker i också säkert14 april, 2006 at 01:29 #1008283Anonym anvandareMemberDu får ursäkta mig: Det jag menad först var den fetare Kesellan som är 10%ig.
Men precis som du säger så finns Kesella Dessert 7.5% smaken Jordgubblime men också i Vanilj.
Kesella Jordgubblime
Per 100 g (ca 1 dl)
Energivärde 700 kJ/170 kcal
Protein 7,5 g
Kolhydrat 18 g
Fett 7,5 gVanilj:
Protein 7,5 g
Kolhydrat 18 g
Fett 7,5 gMen vad man ska stoppa i sig på en ätardag är väl ändå upp till var och en?
Och det var inte jag som kallade Lidles kvar dessertkessela…
14 april, 2006 at 10:37 #1008284Anonym anvandareMemberDomPe wrote:Du får ursäkta mig: Det jag menad först var den fetare Kesellan som är 10%ig.Men precis som du säger så finns Kesella Dessert 7.5% smaken Jordgubblime men också i Vanilj.
Kesella Jordgubblime
Per 100 g (ca 1 dl)
Protein 7,5 g
Kolhydrat 18 g
Fett 7,5 gVanilj:
Protein 7,5 g
Kolhydrat 18 g
Fett 7,5 gMen vad man ska stoppa i sig på en ätardag är väl ändå upp till var och en?
Och det var inte jag som kallade Lidles kvar dessertkessela…
Nej det var inte så jag menade,ville bara få hum om vilken det var du menade, vi har nämligen precis fått in dessa ”nya” smaksatta kesella här på ica, har någon smakat på dom?
14 april, 2006 at 13:18 #1008285Anonym anvandareMemberMen hur tonfisk smakar beror ju mycket på vilket märke man smakat, har du testat även de dyrare märken (abbas) de är ju klart godare än de billigaste sorterna för typ 4 spänn som bara innehåller en massa fiskrens och ger mig spykänslor
14 april, 2006 at 15:39 #1008286Anonym anvandareMemberbarceras wrote:Nej det var inte så jag menade,ville bara få hum om vilken det var du menade, vi har nämligen precis fått in dessa ”nya” smaksatta kesella här på ica, har någon smakat på dom?Jag har testat Jordgubblime. Det är lite som att äta en söt och krämig yoghurt. Helt klart värt att testa. Men de innehåller juh som sagt en hel del energi från snabba kolisar.
15 april, 2006 at 15:32 #1008287Anonym anvandareMemberhehe det e bra att ni kommer med alla råd och tips:) uppskattar det;)..men det e sant med att man orkar inte i längden om man äter nptt man inte gillar:S..
men finns det nått annat man kan käka istället för tonfisken men innehåller mkt Protiner och sånt?
17 april, 2006 at 09:38 #1008288Anonym anvandareMemberXtant wrote:hehe det e bra att ni kommer med alla råd och tips:) uppskattar det;)..men det e sant med att man orkar inte i längden om man äter nptt man inte gillar:S..men finns det nått annat man kan käka istället för tonfisken men innehåller mkt Protiner och sånt?
Du måste INTE äta tonfisk.
Gillar du inte tonfisk så ät något annat istället. Söker du fett och energisnåla alternativ så fungerar tex kycklingbröst aldeles utmärkt. Alaska pollok är ett annat billigt alternativ.
17 april, 2006 at 15:01 #1008289Anonym anvandareMemberhur är det med protein innehållet i en burk tonfisk?
17 april, 2006 at 16:29 #1008290Anonym anvandareMemberaxl wrote:hur är det med protein innehållet i en burk tonfisk?kolla [www.slv.se]
Det ligger ofta på dryga 20g protein/100g tonfisk -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.