Hur kan ni äta tonfisk?

Home Forums Matlagning och Recept Hur kan ni äta tonfisk?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 54 total)
  • Author

Tonfisk på burk är inte särsklit gott&om man verkligen inte kan få ner det är ju tonfisk ”kotletter/filéer” att rekommendera istället.Smakar nästan lite som fläskkotletter..ganska dyrt iof.. Köper alltid dem på Lidl, asgott:ike: krydda i massor&ät m ärtpurésoppa! (steker dem alltid i min quickgrill) Koka upp ärtor -valfri mängd- i buljong -ska precis täcka ärtorna,häll av buljongen i ett mått lr nåt, häll ärtorna i en mixer. På m 2 klickar minifraiche,2 vitlöksklyftor,salt,peppar,aromat&mixa allt till en mkt slät röra..blir den för tjock,spä m lite av buljongen..Mmmmmmmmmmmmmmm

Första burken man åt så kunna man ju nästan spy, bara känna lukten. Men nu trycker man ju i sig 1 -2 burkar per dag utan nånting annat till förutom vatten eller mjölk:P

jag tycker det är fakitkst jäkligt gott och magen mår bra av det, men vette fasen om man får nå men sen:o

Igår gick man till och med och köpte en platta, Öl kanske ni tror. nä nä men en platta tonfisk, tror ni de kolla eller.. Hihi

Blanda en burk tonfisk med ett ägg, vetegroddar och kryddor. Gör en biff av det som du steker på stekpannan. Tonfisksmaken försvinner ganska mycket. Jättegott.
    Glöm inte att krama ur tonfisken från allt vatten först innan du blandar med ägget och vetegroddarna.

gjorde idag en couscoussallad med tonfisk, couscous, tomat, gurka, paprika och zatziki light.
    tonfisksmaken var HELT borta, kanoners!

Xtant wrote:
    hehe jag tycker fan det smakar förfärligt med tonfisken vad kan man äta istället för tonfisken som är lika bra?
    Skriv allt som ni kommer på.
    Alla tips är välkommna:)

Tycker du tonfisk är äckligt kan du prova äta något kilo kokt torsk om dan och helst ska de va den där billiga alaska polak eller va fan den heter då snackar vi äckligt ha ha.:p
    Släng tonfisken åt helvete o köp ryggbiff i stället det är grejer det du men inte billigt fast det var ju inte det du frågade om he he:P

Så som jag ser det finns det ingen anledning att äta något man inte gillar så länge det finns andra alternativ, och det gör det ju.

Jag äter varken tonfisk eller kesella eftersom jag inte gillar det. Äter istället makrill, lax, torsk, kyckling, mini-keso osv.

Vissa fisksorter innehåller ju mycket fett, men eftersom det är av god kvalité anpassar jag min övriga kost efter det. Då slår man ju två flugor en smäll eftersom man slipper dyra omega-kapslar, linfröolja osv…..;)

jojje83 wrote:
    själv så brukar jag blanda den med ris och grönsaker sen hälla på lite soya

Läste det som att du hällde på lite spya och höll på att sätta i halsen.

Nån Som kanske var lite trött när han läste:)

Testa variera den,, tonfisk är ju kanongott.

1:Öppnar burken.
    2:Andas in doften av kattmat.
    3:Häller på vinäger.
    4:Tar fram en stor sked och börjar tugga.

/C-D af And

Tonfisksallad är ju gott! Men då ska det vara Abbas eller ICAs tonfisk!!

Annars är det kalasgott att göra biffar av den!
    Pressa ur vätskan så bra det går och blanda med ett ägg, hackad lök och kryddor. Gör 3 biffar och stek på båda sidor

Och tonfisksås med lök, krossade tomater och ordentligt med kryddor! Basilika och oregano är viktiga ingredienser här! Värms upp och kokar några minuter. Smakar riktigt gott!

Det jag brukar göra när jag lagar min tonfisk är att steka en hel del lök till och krydda med persilade och peppar sen blandar jag det i tonfisken och då är det helt ok att äta.

1.Hacka lök
    2. Öppna tonfiskburken
    3. Lägg löken på tonfisken och dränk i balsamvinäger
    4. :emo-thumb

Den går ju som sagt att variera så blir det roligare.
    Det är ju nyttigt också ock det hjälper.

Jag äter den rakt ur burken… på jobbet. Hemma kan jag krydda den lite med grillkrydda…. Körde med ICA´s ett tag och den var kanon… nu sinar det i plånboken och jag har trillat tillbaks till 4:90 kr/st burkarna…

Ska testa det där med stekt lök som flera har skrivit om…

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 54 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.