Hur kan ni äta tonfisk?

Home Forums Matlagning och Recept Hur kan ni äta tonfisk?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 46 through 54 (of 54 total)
  • Author

Tonfisk är jätte gott tycker jag! äter den antigen direk ur burken eller blandat med olika saker. provade den här röran för ett tag sen, jätte gött

[http://expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=581711]

Vill du va extra nyttig så kan du ta bort ägggulan eller/och vanlig majonnäs mot lätt eller fetfri varjant.

Willys har dessutom tonfisk for endast 3:90 st!

Det är ju bara att koka spaghetti och sen slänga på en burk tuuuna =) finns det godare, I think not =)

Tonfiskröra och bakad potatis efter träningen är ju mumma =)

Tonfisk i olivolja med mörkt bröd:P

det finns ju även makrill i tomatsås på burk. den är grymt god och billig och innehåller en massa nyttigheter.

Som en vän från gymmet skrivit på ett annat forum:

0,5L lättmjölk
    Häll sakta ner tonfisken
    1dl proteinpulver

Mixa och njut.

Låter riktigt äckligt jag vet… Men det smakar faktiskt helt okej och dessutom går det ganska snabbt att tillaga. En sådan drink innehåller runt 80-90g protein.
    8)

Jonas Olsson wrote:
    det finns ju även makrill i tomatsås på burk. den är grymt god och billig och innehåller en massa nyttigheter.

Tonfisk i tomatsås finns oxå ;)

axl wrote:
    Det är ju skitgott med tonfisk :S vad är det för fel på er :), jag äter det direkt ur burken som den skall ätas!

Exakt! Abbas tonfisk är bäst! Eldorados däremot ser ut och luktar som gammal fiskrens.

Skulle vilja prova att grilla en riktig tonfiskfilé i sommar. Har hört att det ska vara guld! Nån som provat?

Gör så att du tar en burk tonfisk i vatten.. pressar ur vattnet.. slevar in så mycket som möjligt i apkäften sen sväljer du ner det med ett glas vatten (kanske inte hela glaset). Repetera 2-3ggr. Snabbt och enkelt.. smakar ingenting. Massor med proteiner i magen.. även lite vatten.. inte helt fel.

:D

Viewing 9 posts - 46 through 54 (of 54 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.