Innehåller Kryddor några kcal?

Home Forums Matlagning och Recept Innehåller Kryddor några kcal?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    mattiasson wrote:
    Dom som skulle ha svar på allt :/

Svar har dom :) Men dom lovar inte att svaret stämmer!

nible wrote:
    Ojdå, såpass mycket. Jag gör slut på 100g på 1½-2 veckor ungefär. Varför skriver de inte ut som Näringsvärde på burkarna/påsarna?

18kcal/dag.

öppna kylskåpsdörren en extra gång på morgonen och försäkra dig om att mjölken verkligen stog där, så har du nog bränt de extra 18kcal.

Fast om du vågar kan du ju alltid leva lite wild and crazy och skita i det. Låta ödet avgöra om du kanske ändå råkar spontanbränna de extra 18 :)

Samir wrote:
    18kcal/dag.

öppna kylskåpsdörren en extra gång på morgonen och försäkra dig om att mjölken verkligen stog där, så har du nog bränt de extra 18kcal.

Fast om du vågar kan du ju alltid leva lite wild and crazy och skita i det. Låta ödet avgöra om du kanske ändå råkar spontanbränna de extra 18 :)

Haha, ja det är ju inte så farligt med 18kcal. Men under hela dieten så är det rätt mycket ändå. Låt oss säga att jag gjort av med cirkus 500g, det är över 1000kcal, så i längden blir det rätt mycket.

nible wrote:
    Haha, ja det är ju inte så farligt med 18kcal. Men under hela dieten så är det rätt mycket ändå. Låt oss säga att jag gjort av med cirkus 500g, det är över 1000kcal, så i längden blir det rätt mycket.

Jo men det du har förbrännt blir ju också mycket i längden, så det är ingen skillnad på 1000 kcal av 10 000 eller 100 av 1000 eller 10 av 100

JakobMinell wrote:
    Jo men det du har förbrännt blir ju också mycket i längden, så det är ingen skillnad på 1000 kcal av 10 000 eller 100 av 1000 eller 10 av 100

True dat.

Fortfarande dåligt att det inte står på förpackningen – oavsett hur lite det är per portion.

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.