Home › Forums › Matlagning och Recept › Julbord för byggare
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 december, 2009 at 13:07 #562303Anonym anvandareMember
Kommer för första gången någonsin bli tvingad att laga till mitt egna julbord, så vilka maträtter är det som ger bäst protein för krona på julbordet? Har inga större problem att äta mer av något som är mera prisvärt, än att köpa in en massa olika rätter bara för att ha ett komplett julbord.
Finns det någon som jag kan skippa och vad måste jag ha med? Det är faktiskt ingen större katastrof om jag inte behöver laga till julskinkan, bara det finns lite klassiska julrätter kvar.
Har ni några egna recept/varianter som ni brukar laga till för hungriga byggare?
7 december, 2009 at 13:07 #71444Anonym anvandareMember7 december, 2009 at 16:35 #562305Anonym anvandareMemberVad på julbordet kan du INTE äta menar du? Jag kommer då inte på något. Om man skippar godis eller sprit t.ex. är ju en sak men det kan man ju göra ändå. Julmaten är ju nyttig så det skriker om det, köttbullar, sill, skinka, ägg, potatis, rödkål, revbensspjäll, ost…
Skärp dig säger jag.
7 december, 2009 at 16:55 #562307Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Vad på julbordet kan du INTE äta menar du? Jag kommer då inte på något. Om man skippar godis eller sprit t.ex. är ju en sak men det kan man ju göra ändå. Julmaten är ju nyttig så det skriker om det, köttbullar, sill, skinka, ägg, potatis, rödkål, revbensspjäll, ost…Skärp dig säger jag.
Instämmer!!!
Ät allt! passa på och väx…7 december, 2009 at 19:16 #562309Anonym anvandareMemberVad trevligt att höra, har nog lyssnat för mycket på damerna i fikarummet om hur jobbigt det är med julbord och hur tjocka de kommer bli.
7 december, 2009 at 19:34 #562310Anonym anvandareMemberMrTraps wrote:Vad trevligt att höra, har nog lyssnat för mycket på damerna i fikarummet om hur jobbigt det är med julbord och hur tjocka de kommer bli.Att tokäta är alltid ohälsosamt. Det gör inte själva maten onyttig.
7 december, 2009 at 20:02 #562311Anonym anvandareMemberFör psykets skull (och till viss del kroppens) kan du precis som jag köra ett tungt gympass (helkroppspass) under förmiddagen innan julmaten ska ätas.
Har du inget gym i närheten pga julfirande på annan ort kan du ju alltid springa lite istället!
7 december, 2009 at 20:16 #562312Anonym anvandareMemberTräna på förmiddagen, sen runt 1 kg Jansson med 20-30 prinskorvar och lika många köttbullar. Sänks ner med 1.5 liter must. Sen äter jag lite smått och gott runt det. Blir en andra tallrik med ca 50% av mängden vid 5-6 timmar senare. Är min standard sen många år
7 december, 2009 at 20:17 #562314Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Att tokäta är alltid ohälsosamt. Det gör inte själva maten onyttig.Sen är det ju ingen fara att tokäta ibland, julafton är ju nästa löjligt att bekymra sig om.
7 december, 2009 at 20:18 #562316Anonym anvandareMemberJulbord för byggare… Herregud…
7 december, 2009 at 21:28 #562319Anonym anvandareMemberFlessa wrote:jag gjorde misstaget att dra mig ut på en 2 timmarlöprunda innan förra årets julbord, vilket ledde til latt aptiten satt nere i knäskålarna, :frust:Var det din bortförklaring för att komma undan att ”tvingas” äta julmaten och kunna hålla dig till det du äter alla andra dagar?
7 december, 2009 at 21:30 #562321Anonym anvandareMemberMmmh, julbord i skolan nästa vecka Kommer bli farligt, ätaäta.. kommer nog chocka klassen rejält ^^
7 december, 2009 at 21:31 #562323Anonym anvandareMemberOm jag skulle springa, vilket är ungefär lika troligt som att jag skulle dö på julafton så hade jag nog knappast haft dålig aptit efter det. Man blir ju stört hungrig av att träna, eller?
7 december, 2009 at 21:34 #562325Anonym anvandareMemberVarför inte bara äta en normal lunch bestående av julmat och ta på så mycket man vill ha på tallriken?
Både att noja över kalorier på julafton OCH att överäta bara för att det är julafton kan väl ses som lite stört båda två, eller?7 december, 2009 at 21:36 #562327Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Varför inte bara äta en normal lunch bestående av julmat och ta på så mycket man vill ha på tallriken?
Både att noja över kalorier på julafton OCH att överäta bara för att det är julafton kan väl ses som lite stört båda två, eller?Ja, det håller jag med om. Men detta är inget forum för ”lagom” människor. Allt ska vara stört optiextremt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.