Kalorisnål mat.

Home Forums Matlagning och Recept Kalorisnål mat.

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author
    mikaelj wrote:
    Surkål. Det är mycket trevligare att äta direkt ur burken (eller lite uppvärmt) än vanlig vitkål. Dessutom innehåller den nyttiga mjölksyrebakterier om den är gjord på rätt sätt.

Det är vansinnigt gott. Tyvärr innehåller dem också väldigt mycket salt, iaf dem jag köpt. Så om man vill äta stora mängder kanske man ska skölja av dem lite.

Quote:
    Körde en kycklinggryta igår med massa grönsaker, fick det att bli oehört mättande med broccoli, svamp och annat. Riktigt gott med. Grönsaker är helt klart underskattat!

Sjukt att du inte fattat förrän nu att grönsaker är gott och mättande :) Personligen tycker jag att kikärtor är oslagbara för lång mättnad och stabilt blodsocker i förhållande till kacl.
    En burk abbas tonfisk ( exempelvis Thai curry, blandat med en halv acovado + grönskaer och kikärtor är mitt bästa kosttips.. Smakar helt ok..

Hittade någon köttsoppa på hemköp igår som det var 40kcal/100g.

Kebbie wrote:
    Hittade någon köttsoppa på hemköp igår som det var 40kcal/100g.

Ja massor av vatten innebär ju lite kcal. Så ju sämre kvalité på köttsoppan (dvs ju mer utspädd den är och jumindre kött den innehåller) desto kalorisnålare.

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.