kebabrulle!

Home Forums Matlagning och Recept kebabrulle!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

hur onyttigt är kebabrulle med mild sås?:|

Hur lång är en löprunda?

Vad menar du med ”onyttig” i detta fall? Men visst, näringsinnehållet sett till fibrer och mikronutrienter i förhållande till kaloriinnehållet och saltmängden är ju knappast fördelaktigt. Men har du ett jättehögt energibehov och ändå får i dig allt du behöver samtidigt som du är viktstabil är det knappast någon fara.

Ät det inte varenda dag dock.;)

Eddie Vedder wrote:
    Hur lång är en löprunda?

Vad menar du med ”onyttig” i detta fall? Men visst, näringsinnehållet sett till fibrer och mikronutrienter i förhållande till kaloriinnehållet och saltmängden är ju knappast fördelaktigt. Men har du ett jättehögt energibehov och ändå får i dig allt du behöver samtidigt som du är viktstabil är det knappast någon fara.

Ät det inte varenda dag dock.;)

hehe härligt å höra.. jag käkar tonfisk, light keso, fullkorns ris och 2 proteindrinkar per dag och idag bytte jag ut middagen mot en kebabrulle! känns inte bra men jag blev så jäkla sugen när polarn satt och tröck i sig en pizza.. valet stod mellan pizza och kebabrulle.. så jag antog att kebabrulle var en gnutta nyttigare än just pizza.. nu blir det inge mer pizza/slabb på flera veckor!!:(

Att det skulle vara ”nyttigare än pizza” känns som dött lopp skulle jag säga. Men knappast något att oroa sig över, äter du på pizzeria så ät det du vill äta.

Det är inte valet av mat på det sporadiska pizzeriabesöket som avgör din form, din hälsa och dina träningsresultat.

Eddie Vedder wrote:
    Att det skulle vara ”nyttigare än pizza” känns som dött lopp skulle jag säga. Men knappast något att oroa sig över, äter du på pizzeria så ät det du vill äta.

Det är inte valet av mat på det sporadiska pizzeriabesöket som avgör din form, din hälsa och dina träningsresultat.

näe de e sant.. när man ändå käkar skitmat så kan man ju trycka i sig de man gillar mest.. de lär ju inte spela någon större roll om man äter det en gång bara..

Kebabrulle är nog helt ok, kött, sallad och bröd vad mera kan man önska sig? :)

Kicken wrote:
    Kebabrulle är nog helt ok, kött, sallad och bröd vad mera kan man önska sig? :)

Ja du vill nog inte se den där köttklumpen sättas ihop iaf. Ät, njut och tänk inte mer på det är mitt tips.;)

Om man nu vill vara lite nyttigare och ändå äta kebabrulle så kan man ju alltid byta ut kebaben till kyckling och ta mycket grönsaker, kanske även ta den röda såsen istället för den vita. Dessutom har ju många pizzerior nu för tiden fullkornsdeg, detta är ju iallafall lite bättre än den helt vita….kanske skulle kalla den kycklingrulle istället hehe. varför inte sätta ihop en helt egen för att göra det lite klurigare för pizzabagarna? hehe blanda massa sallad, tomat paprika mm mm och kanske ha tonfisk i? tja det går ju att äta lite nyttigare även på pizzeria :)

Jag personligen gillar att äta riktig pizza,kebabrulle eller lasagne.Jag är inte så förtjust i såna ”lätta” varianter, men visst kan man välja bort mycket för att göra det lite nyttigare.

elinorLilja wrote:
    Om man nu vill vara lite nyttigare och ändå äta kebabrulle så kan man ju alltid byta ut kebaben till kyckling och ta mycket grönsaker, kanske även ta den röda såsen istället för den vita. Dessutom har ju många pizzerior nu för tiden fullkornsdeg, detta är ju iallafall lite bättre än den helt vita….kanske skulle kalla den kycklingrulle istället hehe. varför inte sätta ihop en helt egen för att göra det lite klurigare för pizzabagarna? hehe blanda massa sallad, tomat paprika mm mm och kanske ha tonfisk i? tja det går ju att äta lite nyttigare även på pizzeria :)

Har man inte som genom ett trollslag gjort kebaben/pizzan nyttig om man gör som du säger. Om man ens kan klassa fullkornsdeg, med olika salladsslag och tonfisk/kyckling för kebab, klassas nog snarare som någon sorts tonfisk eller kycklingwraps. Jag tror de flesta (nej, jag har ingen studie;)) som äter nyttigt för det mesta tar sig en pizza eller kebab för smakens skull, hur man än ser på saken är en tonfiskwrap utan sås inte lika god som en stor fet kebab eller pizza.:D Bättre äta nyttigt och tilåta sig själv riktiga utsvävningar ibland än att försöka göra till och med belöningsmaten nyttig (hur mycket belöning får man då?). Ja, jag vet att jag är off topic[/b]

Jag åt en kebabsallad tidigare idag, smakade helt okej, en ny grej som pizzerian kör på här i trakterna. Kebabkött, rödlök, pepperoni, tomat, isbergsallad och gurka. Sen får man en burk rödsås och tzatziki samt bröd på sidan om. De skriver även att tzatzikin är gjord på lättyoghurt och det märktes för den var ganska lös/rinnig.

Men jag exprimenterade lite och öppnade upp halva pizzabrödet och klämmde i en del av salladen samt lite såser och gjorde mig en kebab i bröd :) Smaskens!

Kebab får man unna sig ibland, inte för ofta bara, lagom är bäst.

Du har helt rätt!! klart man ska äta pizzan eller kebaben om man känner för det men det är ju alltid ett alternativ om man vill testa :)

Mantus wrote:
    Har man inte som genom ett trollslag gjort kebaben/pizzan nyttig om man gör som du säger. Om man ens kan klassa fullkornsdeg, med olika salladsslag och tonfisk/kyckling för kebab, klassas nog snarare som någon sorts tonfisk eller kycklingwraps. Jag tror de flesta (nej, jag har ingen studie;)) som äter nyttigt för det mesta tar sig en pizza eller kebab för smakens skull, hur man än ser på saken är en tonfiskwrap utan sås inte lika god som en stor fet kebab eller pizza.:D Bättre äta nyttigt och tilåta sig själv riktiga utsvävningar ibland än att försöka göra till och med belöningsmaten nyttig (hur mycket belöning får man då?). Ja, jag vet att jag är off topic[/b]

intressant

påtal om pizzor så har vi i älmhult en så kallad byggarspecial den innehåller kyckling, tonfisk,sallad,skinka,tomat,gurka,lök, paprika,på ena halvan av rullen, andra är allt kött utbytt mot kebab:P givetvis sås:D det är en rulle som är både god och någon nyttig väg av pizza.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.