Home › Forums › Matlagning och Recept › kesella
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 oktober, 2006 at 20:35 #87561Anonym anvandareMember9 oktober, 2006 at 21:10 #923406Anonym anvandareMember
Vad äter du den tillsammmans med i nuläget?
9 oktober, 2006 at 22:03 #923407Anonym anvandareMemberFunlight, bär eller fruktsallad.
9 oktober, 2006 at 22:31 #923408Anonym anvandareMemberen skvätt funlight helst peach passion och lite vatten och rör rundor nån minut så blire som yoghurt, blitt en vana för mig att äta d varje kväll nu (;
9 oktober, 2006 at 22:40 #923409Anonym anvandareMemberäter den ren
fast ibland lyxar mman till det o blandar i tonfisk o stark curry
eller så blandar man i en tesked kakao o lite linfrö o solrosfrön o rör om
eller så blandar man en tesked linfröolja med en tsk kakao o rör ner de i kessellan10 oktober, 2006 at 13:57 #923410Anonym anvandareMemberSkogshuggarn wrote:äter den ren
fast ibland lyxar mman till det o blandar i tonfisk o stark curry
eller så blandar man i en tesked kakao o lite linfrö o solrosfrön o rör om
eller så blandar man en tesked linfröolja med en tsk kakao o rör ner de i kessellanOm jag visste att du kunde en massa sånt här hade jag ju överröst dig med frågor i helgen
Värt att prova för även jag står som ett frågetecken när det gäller kesellan.
Har dock snubblat över ett recept i senaste Fitness Magazine om en härlig röra man blandar och lägger i fullkornsbröd! Den har blivit en favorit10 oktober, 2006 at 18:35 #923411Anonym anvandareMember500g kvarg/kessella + 2 dl proteinpulver (har testat mintchoklad och hallon) + sötningmedel = :yahoo:
10 oktober, 2006 at 18:43 #923412Anonym anvandareMember250 g Kesella, 100 g bär, några krossade valnötter, 20 g vaniljprotein.
11 oktober, 2006 at 13:29 #923413Anonym anvandareMemberkvarg + apelsin är ju helt klart favoriten.. men varierar även med funlight, äpple, banan osv…
12 oktober, 2006 at 15:41 #923414Anonym anvandareMemberJag har ätit med fun light tidigare men har börjat dra ner på konstgjort skit (konserveringsmedel, färgämne, sötningsmedel). Så nu har jag börjat äta kesella så här:
200g kesella/kvarg
50g stavmixade jordgubbar
50g minimjölk
10g hackade valnötter
1 tsk sötningsmedel (smakar för mycket skit för mig annars)12 oktober, 2006 at 18:43 #923415Anonym anvandareMemberLidls kvarg 500 gram, vatten och apelsin.
Ner med allt i mixern och sen är det bara att njuta av en djävulskt god shake.
12 oktober, 2006 at 20:37 #923416Anonym anvandareMemberblev lite fel här… råkade bli 2 inlägg när jag skulle lägga till en sak i mitt recept! hihi…:o
12 oktober, 2006 at 20:39 #923417Anonym anvandareMember1 burk Kesella Lätt 0,1%
1 burk annanas ringar inkl. annanas juiceDetta är riktigt gott! Blir lagom sött också om man blandar i juicen med! Förut fanns det Del-Monte Annans ”chunks” 3-pack, men hittar inte dessa någonstans nu. Så jag tar Annanas ringar som jag häller ur juicen först (ner i kesellan) sen skär jag upp ringarna när dom ligger kvar i burken, sen bara i med det i kesellan med. BLANDA ORDENTLIGT! Blir en lite lös konsistens, men skit i det…det är godast på detta sättet! Har provat ”crunshed” ananas med, men det blir som en äcklig gröt bara, gott med lite tugg motstånd. Och det ska som sagt inte vara annanas i socker lag, men det fattar ni nog!
OBS Vilken sorts annanas ni tar spelar stor roll i smak! Del-Montes annanas smakar mycket bättre än alla andra jag har provat!
Detta ihop med några grova smörgåsar med skinka som på lägg, mkt bra mellan mål! Går ju även att skicka i lite nötter och chredded weat eller allbran så blir det ett nice kvällsmål innan sängen…om man vill ha lite lagom kolisar i sig vid det laget!
Jag kör detta under min diet som mellan mål på morgonen (mål nr2) Kesella+Annanas+3skivor Wasa sport (inget på) :emo-thumbÄt, väx och njut! :bb2:
12 oktober, 2006 at 21:45 #923418Anonym anvandareMemberHenrik Jansson wrote:1 burk Kesella Lätt 0,1%
1 burk annanas ringar inkl. annanas juiceDetta är riktigt gott! Blir lagom sött också om man blandar i juicen med! Förut fanns det Del-Monte Annans ”chunks” 3-pack, men hittar inte dessa någonstans nu. Så jag tar Annanas ringar som jag häller ur juicen först (ner i kesellan) sen skär jag upp ringarna när dom ligger kvar i burken, sen bara i med det i kesellan med. BLANDA ORDENTLIGT! Blir en lite lös konsistens, men skit i det…det är godast på detta sättet! Har provat ”crunshed” ananas med, men det blir som en äcklig gröt bara, gott med lite tugg motstånd. Och det ska som sagt inte vara annanas i socker lag, men det fattar ni nog!
OBS Vilken sorts annanas ni tar spelar stor roll i smak! Del-Montes annanas smakar mycket bättre än alla andra jag har provat!
Detta ihop med några grova smörgåsar med skinka som på lägg, mkt bra mellan mål! Går ju även att skicka i lite nötter och chredded weat eller allbran så blir det ett nice kvällsmål innan sängen…om man vill ha lite lagom kolisar i sig vid det laget!
Jag kör detta under min diet som mellan mål på morgonen (mål nr2) Kesella+Annanas+3skivor Wasa sport (inget på) :emo-thumbÄt, väx och njut! :bb2:
Så har jag gjort också SÅ JÄVLA GOTT:pop:
13 oktober, 2006 at 06:45 #923419Anonym anvandareMemberannnas o kesella, funderade igåt om man skulle ta o testa det då jag precis upptäkt att annanas är kalas:D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.