kesella

Home Forums Matlagning och Recept kesella

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)
  • Author

Vad äter du den tillsammmans med i nuläget?

Funlight, bär eller fruktsallad.

en skvätt funlight helst peach passion och lite vatten och rör rundor nån minut så blire som yoghurt, blitt en vana för mig att äta d varje kväll nu (;

äter den ren
    fast ibland lyxar mman till det o blandar i tonfisk o stark curry
    eller så blandar man i en tesked kakao o lite linfrö o solrosfrön o rör om
    eller så blandar man en tesked linfröolja med en tsk kakao o rör ner de i kessellan

Skogshuggarn wrote:
    äter den ren
    fast ibland lyxar mman till det o blandar i tonfisk o stark curry
    eller så blandar man i en tesked kakao o lite linfrö o solrosfrön o rör om
    eller så blandar man en tesked linfröolja med en tsk kakao o rör ner de i kessellan

Om jag visste att du kunde en massa sånt här hade jag ju överröst dig med frågor i helgen ;)

Värt att prova för även jag står som ett frågetecken när det gäller kesellan.
    Har dock snubblat över ett recept i senaste Fitness Magazine om en härlig röra man blandar och lägger i fullkornsbröd! Den har blivit en favorit

500g kvarg/kessella + 2 dl proteinpulver (har testat mintchoklad och hallon) + sötningmedel = :yahoo:

250 g Kesella, 100 g bär, några krossade valnötter, 20 g vaniljprotein.

kvarg + apelsin är ju helt klart favoriten.. men varierar även med funlight, äpple, banan osv…

Jag har ätit med fun light tidigare men har börjat dra ner på konstgjort skit (konserveringsmedel, färgämne, sötningsmedel). Så nu har jag börjat äta kesella så här:

200g kesella/kvarg
    50g stavmixade jordgubbar
    50g minimjölk
    10g hackade valnötter
    1 tsk sötningsmedel (smakar för mycket skit för mig annars)

Lidls kvarg 500 gram, vatten och apelsin.

Ner med allt i mixern och sen är det bara att njuta av en djävulskt god shake.

blev lite fel här…=) råkade bli 2 inlägg när jag skulle lägga till en sak i mitt recept! hihi…:o

1 burk Kesella Lätt 0,1%
    1 burk annanas ringar inkl. annanas juice

Detta är riktigt gott! Blir lagom sött också om man blandar i juicen med! Förut fanns det Del-Monte Annans ”chunks” 3-pack, men hittar inte dessa någonstans nu. Så jag tar Annanas ringar som jag häller ur juicen först (ner i kesellan) sen skär jag upp ringarna när dom ligger kvar i burken, sen bara i med det i kesellan med. BLANDA ORDENTLIGT! Blir en lite lös konsistens, men skit i det…det är godast på detta sättet! =) Har provat ”crunshed” ananas med, men det blir som en äcklig gröt bara, gott med lite tugg motstånd. Och det ska som sagt inte vara annanas i socker lag, men det fattar ni nog! ;)

OBS Vilken sorts annanas ni tar spelar stor roll i smak! Del-Montes annanas smakar mycket bättre än alla andra jag har provat!

Detta ihop med några grova smörgåsar med skinka som på lägg, mkt bra mellan mål! Går ju även att skicka i lite nötter och chredded weat eller allbran så blir det ett nice kvällsmål innan sängen…om man vill ha lite lagom kolisar i sig vid det laget!
    Jag kör detta under min diet som mellan mål på morgonen (mål nr2) Kesella+Annanas+3skivor Wasa sport (inget på) :emo-thumb

Ät, väx och njut! :bb2:

Henrik Jansson wrote:
    1 burk Kesella Lätt 0,1%
    1 burk annanas ringar inkl. annanas juice

Detta är riktigt gott! Blir lagom sött också om man blandar i juicen med! Förut fanns det Del-Monte Annans ”chunks” 3-pack, men hittar inte dessa någonstans nu. Så jag tar Annanas ringar som jag häller ur juicen först (ner i kesellan) sen skär jag upp ringarna när dom ligger kvar i burken, sen bara i med det i kesellan med. BLANDA ORDENTLIGT! Blir en lite lös konsistens, men skit i det…det är godast på detta sättet! =) Har provat ”crunshed” ananas med, men det blir som en äcklig gröt bara, gott med lite tugg motstånd. Och det ska som sagt inte vara annanas i socker lag, men det fattar ni nog! ;)

OBS Vilken sorts annanas ni tar spelar stor roll i smak! Del-Montes annanas smakar mycket bättre än alla andra jag har provat!

Detta ihop med några grova smörgåsar med skinka som på lägg, mkt bra mellan mål! Går ju även att skicka i lite nötter och chredded weat eller allbran så blir det ett nice kvällsmål innan sängen…om man vill ha lite lagom kolisar i sig vid det laget!
    Jag kör detta under min diet som mellan mål på morgonen (mål nr2) Kesella+Annanas+3skivor Wasa sport (inget på) :emo-thumb

Ät, väx och njut! :bb2:

Så har jag gjort också SÅ JÄVLA GOTT:pop:

annnas o kesella, funderade igåt om man skulle ta o testa det då jag precis upptäkt att annanas är kalas:D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.