kesella

Home Forums Matlagning och Recept kesella

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 42 total)
  • Author

Kessella + 2 clementiner

clementinklyftor är lagom stora för att bara lägga ner direkt i burken så slipper man hälla över kessellan i en skål. Tycker det blir för mycket med en hel apelsin till en 250 g kessella.

Har två recept som går hela tiden…

Kvarg, FunLight Tropical Fruits och ananasbitar, ev havregryn.

Kvarg, FunLight Wild Berrys, och hallon, ev havregryn.
    :)

Henrik Jansson wrote:
    1 burk Kesella Lätt 0,1%
    1 burk annanas ringar inkl. annanas juice

Detta är riktigt gott! Blir lagom sött också om man blandar i juicen med! Förut fanns det Del-Monte Annans ”chunks” 3-pack, men hittar inte dessa någonstans nu. Så jag tar Annanas ringar som jag häller ur juicen först (ner i kesellan) sen skär jag upp ringarna när dom ligger kvar i burken, sen bara i med det i kesellan med. BLANDA ORDENTLIGT! Blir en lite lös konsistens, men skit i det…det är godast på detta sättet! =) Har provat ”crunshed” ananas med, men det blir som en äcklig gröt bara, gott med lite tugg motstånd. Och det ska som sagt inte vara annanas i socker lag, men det fattar ni nog! ;)

OBS Vilken sorts annanas ni tar spelar stor roll i smak! Del-Montes annanas smakar mycket bättre än alla andra jag har provat!

Detta ihop med några grova smörgåsar med skinka som på lägg, mkt bra mellan mål! Går ju även att skicka i lite nötter och chredded weat eller allbran så blir det ett nice kvällsmål innan sängen…om man vill ha lite lagom kolisar i sig vid det laget!
    Jag kör detta under min diet som mellan mål på morgonen (mål nr2) Kesella+Annanas+3skivor Wasa sport (inget på) :emo-thumb

Ät, väx och njut! :bb2:

Detta måste provas omedelbums :emo-thumb

Kesella+ allehanda frysta bär (jordgubbar+mango=favoriten) + Fun light Wild berries.. Funkar också fint..

:|

Mitt mellan mål är 2 hårt vispade äggvitor ,protein pulver (vanilj) kesella och hallon!! Gegga ihop allt…riktigt gott!

r0ligt wrote:
    Någon som har några tips på hur jag kan göra min kesella lite godare?

halv burk lätt keso blandas med halv burk lätt kesella släng i sötningsmedel, kardemumma och kanel strö lite sesamfrön över

särskrivningarnas paradis :D

kesella med en skvätt currydressing och lite kall kyckling *mumma*:emo-thumb
    funkar även med dijonsenap!

Henrik Jansson wrote:
    1 burk Kesella Lätt 0,1%
    1 burk annanas ringar inkl. annanas juice

Detta är riktigt gott! Blir lagom sött också om man blandar i juicen med! Förut fanns det Del-Monte Annans ”chunks” 3-pack, men hittar inte dessa någonstans nu. Så jag tar Annanas ringar som jag häller ur juicen först (ner i kesellan) sen skär jag upp ringarna när dom ligger kvar i burken, sen bara i med det i kesellan med. BLANDA ORDENTLIGT! Blir en lite lös konsistens, men skit i det…det är godast på detta sättet! =) Har provat ”crunshed” ananas med, men det blir som en äcklig gröt bara, gott med lite tugg motstånd. Och det ska som sagt inte vara annanas i socker lag, men det fattar ni nog! ;)

OBS Vilken sorts annanas ni tar spelar stor roll i smak! Del-Montes annanas smakar mycket bättre än alla andra jag har provat!

Detta ihop med några grova smörgåsar med skinka som på lägg, mkt bra mellan mål! Går ju även att skicka i lite nötter och chredded weat eller allbran så blir det ett nice kvällsmål innan sängen…om man vill ha lite lagom kolisar i sig vid det laget!
    Jag kör detta under min diet som mellan mål på morgonen (mål nr2) Kesella+Annanas+3skivor Wasa sport (inget på) :emo-thumb

Ät, väx och njut! :bb2:

+1. Finfint som mellanmål om man är hemma och myser nån dag haha. Grovt bröd med skinka eller kalkon. Eller varför inte en klassisk äggmacka?

Sam jr wrote:
    särskrivningarnas paradis :D

+1.

Det är helt sanslöst.:D

Blanda kesella med tonfisk och thai sweet chilli sauce.
    sjuk gott tyckte jag. snabbt lunch

Idag blev det en variant som kvällsmat
    Kesella,
    2-3 msk naturell fil (0,1%),
    En apelsin,
    Några matskedar Müsli,
    1tsk Linfrön.
    Riktigt gott, helt perfekt som kvällsmatr efter en träning!;)

Kesella+kanel+flytande suketter – enkelt och gott!

Så här äter jag min kesella varje dag:

250g Kvarg/lätt kesella 0,1%
    60g Hallon
    10g Fun light raspberry

Super gott tycker jag! :up:

Kvarg + funlight peach passion, + lite blåbär och jordgubbar =

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 42 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.