keso eller kesella?

Home Forums Matlagning och Recept keso eller kesella?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

En på mitt jobb frågade varför jag satt o käkade en förpackning keso efter maten, och jag svarade att det är mycke protein i det. Men då skrattade han och sa att: ”det är ju inte keso man käkar! Det är ju kesella ju! Haha! Det är fint protein i kesella och kasst protein i keso”

Okej, till frågan nu då: Vad är det man ska äta? Keso eller kesella?

Rotmosblos wrote:
    Eller vaddå kasst protein?

Säg det, han är större än mig. Och då tänkte jag: ”OK han vet bättre. Inga mot frågor” Jag har ingen aning vad han menade…

Är inte keso alldelses utmärkt som proteinkälla? Är lite trött på människor som ska lägga sig i hur och vad man äter

supermouse wrote:
    Mitt tips är käka keso, det är godare :) Och innehållet är väll typ detsamma.

vad är det för fett%?

finns ju olika att välja mellan…

Samma sorts protein i både Keso och Kesella. Kesella är ju dock egentligen inte avsett att ätas med sked, utan för bakning och matlagning.

schytt wrote:
    En på mitt jobb frågade varför jag satt o käkade en förpackning keso efter maten, och jag svarade att det är mycke protein i det. Men då skrattade han och sa att: ”det är ju inte keso man käkar! Det är ju kesella ju! Haha! Det är fint protein i kesella och kasst protein i keso”

Okej, till frågan nu då: Vad är det man ska äta? Keso eller kesella?

Det verkar som om din arbetskamrat inte har så stor koll, lita inte så mycket på honom i framtiden;)

#Sly# wrote:
    vad är det för fett%?

Jag tror att det ä4 ca 4%fett i keso, men det finns keso mini oxå och det är nog mindre än 2%fett tror jag.

Blev väldigt osäker där ett tag, men inte nu längre :emo-thumb

Tackar tackar! /schytt

Keso mini = 1.5 procent fett, dvs. 0.5 procent mer fet än kesella. Men keso är mycket godare än kesella enligt mig, så ät vad du vill:)

Äter man ren kesella eller keso är keso godare. Blandar man med fun light blir kesellablandningen klart mycket bättre. Äter det so kvällsmål året om deff som off.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.