keso frukost…tips?

Home Forums Matlagning och Recept keso frukost…tips?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • Author

keso med tinade frysta jordgubbar el hallon + sötningsmedel

Tre av mina favoritnykomlingar:

1. Sviskonkräm med grädde: Blanda keso med vaniljjogurt och ha i klippta torkade katrinplommon. Låt stå i kylen ett tag så att smakerna hinner ta sig.

2. Bounty i ”ät med sked”-format:
    Mixa keso med stark kakao, sötningsmedel och is. Ha i kokosflingor.

3. Prottepudding: Mixa keso med Instant Jell-o Choklad Pudding och frusna jordgubbar. Låt stå i kylen/frysen 5-10 minuter.

:P

Disclaimer: Jag har just börjat en liten sommardiet och mina smaklökar avsäger sig allt ansvar för uttalanden gällande vad kesoblandningarna smakar som.

Knäckebröd med keso, kanel och äpplemos är gott!

En rejäl hög med keso på fullkornsbröd och ordentligt med krydda är :emo-thumb.

En annan keso-höjdare, fast då är det ju inte frukost, är att blanda keso i köttfärssåsen till pastan. Har man sen stark senap att röra i så blir det ännu bättre!

blir inte keso äckligt ifall man blandar det med söta ingredienser?

Skär upp alla dina favoritfrukter till en fruktsallad, blanda i keso och hacka några nötter och strö över. Om man vill vara extra lyxig (läs: lite onyttigare) kan man cirkla lite honung över. :D

Keso, ägg, majonäs och lax på bröd…superlyxarn på helgmorgonen…i ett tunnbröd kan man få plats med mycket :up:

Skala och hacka ett äpple, blanda med keso, kanel och sötningsmedel.
    Smakar äppelkaka

Nu har det även kommit nektariner till fruktdisken, prova även att hacka i det… så mumsigt..

Ett knäckebröd med fint fördelad keso och som grädde på moset drar du några längder kaviar på. Det gemensamt med gröt fick min frukost bli imorse, satan i gatan vad gott det är!

Keso på fullkornsbröd, med makrill . Mums :D Ev. Tonfisk.

Freppazz wrote:
    Keso på fullkornsbröd, med makrill . Mums :D Ev. Tonfisk.

+1:emo-thumb

keso och färsk frukt är en höjdare! Går bra med vilka frukter som helst.

riv ner ett äpple blanda i keso+solrosfrön+kanel och blanda runt perfekt mellanmål :)

Minikeso blandat med skivad banan, fullkornsstart och kanel är toppen
    Eller bara kanel och lite branflakes..

Mini-keso + Funlight Darling Rubarb + hallon.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.