Kessella istället för smör i [valfritt recept]?

Home Forums Matlagning och Recept Kessella istället för smör i [valfritt recept]?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author

Vad tror ni om detta? :)
    Tänkte experimentera på ätardagen… Någon som testat det innan?
    Tar man bort 100 gram smör från negerbollsatsen så försvinner ju rätt mkt kcal hehe=)

Hur kommer det smaka tror ni/vet ni?
    Resten av ingredienserna tänkte jag ha kvar (socker, havregryn, vaniljsocker, kakao, mjölk).

Menar du afro-amerikanska chokladbollar måntro?

Hehe what? Har dom kessella i?

Jag tror Mjao syftade på att man inte får säga negerboll längre.

Haha oj… jag måste vara trött :p

Choklaaaadboll dårå :D

Precis, annars vet man ju inte vad du menar när du skriver negerbollssats.

:D

Back to topic nu :p
    tips å råd?

Jag vågar inte uttala mej om hur afro-amerikanska chokladbollar :) blir utan smör, men jag har bakat otroligt goda kanelbullar utan smör. Jag ersatte smöret med kesella :emo-thumb En möjlighet kan vara att chokladbollarna inte ”håller ihop” lika bra som om man gjorde dem med smör :what:

Det funkar. Smakar OK, fast inte lika gott som med smör.

Ok tack =) Skall testa att baka imorgon och äta dem på lördag… Jag skriver mitt betyg här sen :D

testa med mixad keso. inte lika syrlig som kesella

erica81 wrote:
    Jag vågar inte uttala mej om hur afro-amerikanska chokladbollar :) blir utan smör, men jag har bakat otroligt goda kanelbullar utan smör. Jag ersatte smöret med kesella :emo-thumb En möjlighet kan vara att chokladbollarna inte ”håller ihop” lika bra som om man gjorde dem med smör :what:

Försök till klurighet där? Blev visst lite fel på många plan.

Vanni gjorde dom på kesella. Den första satsen smakade ko-skit enligt mig men dom har förbättrats nu och jag tyckte dom vart helt ok. Det är ganska bra med tanke på att jag jämförde med en vanlig ”riktig” cocosboll.

Jag skall kolla om hon vill dela med sig av receptet till dig.

Mvh David

Det är som de säger: om det ser ut som koskit, och smakar koskit, då är det negerbollar med kesella.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.